Značka Rescue fashion přináší na trh trika se silnými příběhy s neotřelým grafickým zpracováním, které zaujme nejen fanoušky historie. Rozhovor s jedním ze zakladatelů, Janem Fišerem, vám představí její ideologii.
Jaká je filozofie vaší značky, jak bojujete proti šedi?
Rescue vzniklo především pro fanoušky, blázny do letectví, vojenství a motorismu. Ale stejně tak oslovuje lidi, kteří mají zájem o design a naše věci se jim prostě “jenom” líbí. Každý motiv má svou věrnou předlohu, svůj opravdový příběh, který se stal. Přitom je jedno, jestli se jedná o stroj, konkrétního člověka či událost. A to je koncept, který nás odlišuje od ostatních značek. Prostě “obleč si příběh”.
Jak vznikají motivy, jak vybíráte témata?
Některé vznikají u příležitosti výročí a některé oslavují konkrétní postavu nebo událost. A některé máte od dětství v hlavě. To jsou případy designů věnovaných československým stíhačům Františku Peřinovi a Josefu Františkovi anebo Mustangu GT 350. Myslím, že spousta z nás “dospělých” mužů má v hlavě scénu, kdy se Steve McQueen za řevu osmiválce řítí ulicemi San Francisca. Tahle témata jsou obrovsky široká, a atraktivně zpracovaná můžou být cokoliv. Vtip je v tom, že i tričko inspirované búrskými válkami může mít přitažlivý a moderní design. A o to jde. Celý proces od nápadu k hotové věci je poměrně dlouhý a trvá zhruba měsíc. Mezitím se věci různě přepracovávají, některé letí i do koše. Rozhodující je perfektní výsledek.
Co technologie výroby a materiály?
Trička bereme od renomovaného francouzského výrobce a tiskneme sítotiskem. Je to nejkvalitnější forma potisku, zaručující velkou odolnost a stálost barev. Dlužno říct, že jsme je podrobili dlouhodobému testování na lidech - našich kamarádech. A i po dvou letech a bezpočtu vypráních se dají stále nosit. I když určité patině se pochopitelně nevyhnete, ale to k tomu patří.
Kde svá trika prodáváte?
Najdete nás na našem internetovém obchodě rescuefashion.com, to je hlavní prodejní kanál. Zhruba každý měsíc by se tu měl objevit jeden či dva nové designy. Nesoustředíme se pouze na náš trh, ale prodáváme po celé Evropě i do zámoří.
A jaká je budoucnost RESCUE?
Připravujeme spousty novinek v rámci základní řady, ale zároveň by se měla objevit polo-trička, doplněná o další technologie výroby. Plány do budoucnosti nechceme prozradit všechny, ale rádi bychom z RESCUE vytvořili plnohodnotnou značku a nejen výrobce triček. To je náš cíl.