Noi. Dosti známá thajská restaurace.
Pokud máte rádi lehkou asijskou kuchyni, možná už o ní víte. Pokud ne: najdete ji na Újezdě hned pod vlezem do lanovky. Mají tu vyhlášený salát ze zelené papayi, slušná jídla typu kari/kokosové mléko + rýže, fajn nudle. Thajská šéfkuchařka umí. K pití heineken, drahý, ale ucházející a v hezkých konvičkách podávaný Kusmi Tea, který tu je i ke koupi, příjemně zařízený interiér.
Jít sem je celkem sázka na jistotu. V různých konfiguracích jsme tenhle podnik navštívili za poslední dva roky asi desetkrát a nikdy to nebylo stran jídla špatné, někdy jídlo dosáhlo na laťku "skvělé". Excelují zejména v hájemství salátů a fajn je možnost objednat si bezmasé verze velké části pokrmů.
Vzpomínka na mile ostré, dobře ochucené jídlo plné čerstvé zeleniny vždy jaksi překryje věc, která se nám tu děje na konci každého jídla. Prosby a úpění nepomáhají. Samozřejmě to není jen v tomhle podniku, ale zde to ještě o něco víc vynikne a taky popudí, vzhledem k vyšším cenám: Pokud neplatíte dohromady, nemůžete platit u stolu, ale musíte se dosoukat k barpultu. U něj překážíte obsluze, která se zrovna nepřetrhne, aby na vás byla milá, a musíte postupně a potupně každý zvlášť čekat, až to číšník ráčí naťukat a vyjet.
Tvrdí nám, že to jinak nejde. Neveříme. Jinde to jde. Chápeme, že mají stroj, který uchovává informaci, co se u daného stolu jedlo a pilo. Popuzuje nás, že není možné, aby host u stolu nadiktoval, co měl, a číšník mu přinesl účet. Zejména pokud je lidí víc, překáží tu docela zdatně, protože není kde tu frontu na placení pořádně stát. A trvá to.
Stejné stroje vlastní tisíce podniků všude možně po světě - a je možno platit civilizovaně u stolu. Proč by měl host dělat něco, co jinde dělá personál?
Když za ne nějak extra velkou večeři necháte v podniku kolem pěti set, mohlo by to obsluze stát za těch pár kroků (případně za úsměv). Ne? Diskutujte na našem facebooku.