Share |

Fotosoutěž: Nevyprávěj mi pohádky, vyprávěj mi o svém světě

logo akce

U příležitosti 200. výročí vydání pohádek bratří Grimmů začala mezinárodní fotografická soutěž, kterou pořádá Goethe-Institut. Soutěž je určena mladým lidem ve věku 13 až 18 let, kteří se nechají inspirovat klasickými motivy pohádek z pera bratří Grimmů a vyjádří se fotografií. Na mladé fotografy čekají věcné ceny a na ty nejkreativnější z nich dokonce účast na mezinárodní výstavě. Soutěž bude probíhat na stránkách Goethe-Institutu na Facebooku.

Když pohádky vznikaly, sloužily výmluvné pohádkové motivy jako ukazatel pro lepší pochopení reality. U příležitosti roku bratří Grimmů 2012 se Goethe-Institut obrací na mladé lidi ze zemí střední Evropy, aby zjistil, zda nám mají pohádky i dnes ještě co říci a s čím si dnešní mládež spojuje známé symboly.

S odkazem na jeden z pěti zadaných pohádkových motivů (např. Černý les, Cesta či Kouzelný předmět) se má mládež snažit propojit pohádkovou symboliku s realitou dnešní doby a zároveň podat svědectví o svém vlastním světě. „Chceme mladé lidi motivovat, aby nám otevřeli dveře do svého světa, do svých nadějí a obav,“ vysvětluje Dr. Heike Uhlig z Goethe-Institutu v Praze. „Obraz je jedna z nejprostších, a přitom nejvýmluvnějších cest komunikace.“

Fotografická soutěž potrvá čtyři týdny a bude rozdělena do týdenních kol. Začátek vždy připadá na pondělí. Účastníci si vyberou pohádkový motiv, který chtějí interpretovat, udělají fotografie a nahrají je prostřednictvím speciální aplikace na Facebook. Po každém kole budou uživatelé Facebooku hlasovat, která fotka vyhraje týdenní cenu, kterou je iPod shuffle. Navíc ještě proběhne závěrečné kolo. Porota rozhodne, kdo po čtyřech týdnech získá hlavní cenu: iPod nano. Oceněním pro všechny účastníky, kteří vytvoří obzvlášť kreativní fotografie, bude účast na mezinárodní soutěži Goethe-Institutu „Pohádkové světy“, na níž se vybrané fotografie představí širšímu publiku.

Paralelně k soutěži se bude na Facebooku vizuálně komunikovat o pohádkách v popkultuře a reklamě. Prezentovat se budou vtipné i seriózní, pěkné i zvláštní příklady interpretace pohádek, které poslouží účastníkům soutěže nejenom jako zdroj inspirace, ale také nabídnou všem milovníkům pohádek zajímavý náhled na aktuální výklad tvorby bratří Grimmů. Všichni zájemci se také mohou seznámit s názvy pohádek v jednotlivých jazycích. Soutěž trvá od 05.03.2012 do 01.04.2012 a probíhá v osmi státech střední a východní Evropy.

Pro více informací sledujte průběžně stránky Goethe-Institutu na Facebooku:
www.facebook.com/GoetheInstitutPrag
 


jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.