Share |

Čína: Prachy, vuittonky a zlatokopky

foto autor

V Číně už nemají jen fuittonky, ale již i pravé vuittonky.

Tady je důkaz z obchodu na severozápadě Číny v Changchunu. 
Cena 12 200 juanů. 
Kurs je 3,133. Takže 12 200 x 3,133 = 38 223 korun.  Tedy jako v Praze, možná i víc. Nemám to tak zmáknuté jako průměrný čtenář tohoto webu.

Co ale vím je, že vuittonky si pravidelně od frajerů nechávají (pro)platit zlatokopky. Dříve či později pak oplácejí kopačkami. 
Rozum do hrsti, chlapi, Vuitton ano, ale investujme přímo do něj. Teď kdy už v Číně a v kde jakém zapadákově (jasně, ty města jsou větší než Praha) mají pravý Vuitton, nebo i Gucci obchod, je toho možné využít. Třeba tam taky jednou bude recese, kdo ví, ale s trendem to podle mě nepohne: Do roku 2020 bude Čína trhem číslo 1 pro luxusní zboží. Ve více než 300 městech budou žít lidé s příjmy jako nyní v Šanghaji. Jelikož většina luxusních firem je z Evropy, je to pro nás dobrá zpráva. Na prodeji luxusu do Číny, a Asie vůbec, se dá vydělat kupa peněz. Louis Vuitton je v Číně nejpopulárnější. Jeho akcie nesou nyní dividendu kolem 2,5 procent ročně. PPR, vlastník značek Gucci nebo Yves Saint Laurent má také pěknou dividendu (3,7%)  a i v recesi dokáže navyšovat marži (za pět let +11% navíc k marži). Hugo Boss vypadá také lákavě – pěkná dividenda (4,1%) i zisková marže (15,5%). Dokonce i rekove maji vlastni a v Asii celkem uspesnou značku Folli Folie –byť ano, Vuitton to není… Do luxusu se dá investovat i přes podnikové dluhopisy... Všechno prostě lepší než to dát zlatokopkám. Ty pošlete do….. 

Aleš Michl

jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.