Share |

Společnost Lush vyhlásila odměnu 250.000 £, aby vymýtila pokusy na zvířatech

foto: Lush

Lush jako známý bojovník za práva zvířat se společně s magazínem Ethical Consumer rozhodl odměnit skupiny nebo jednotlivce, kteří se angažují v oblasti vědeckého výzkumu, zvyšování povědomí a lobování za zákaz pokusů na zvířatech. Spojení Lush a Ethical Consumer zaručí, že celý proces bude nestranný, důsledný a s komplexním rozsahem. Cena 250.000 liber je největší cena v alternativním testovacím sektoru, která tak vyvíjí tlak na bezpečné testování spotřebitelských výrobků alternativními způsoby, ze kterých jsou vynechány testy na zvířatech. Ceny budou rozdány v Londýně v listopadu 2012. Vítězové budou vybráni porotou sestávající ze známých osobností ze světa ochrany zvířat a vědecké komunity.

Ceny budou uděleny v těchto kategoriích:
• Věda - vývoj náhradních metod bez pokusů na zvířatech
• Školení - školení výzkumných pracovníků v metodách bez použití zvířat
• Lobování - politické zásahy na podporu využívání náhrad
• Veřejné povědomí – veřejná osvěta o probíhajícím testování
• Cena pro mladého výzkumníka - pro pět postgraduálních studentů specializujících se na výzkum náhradních metod testování

Rob Harrison, editor Ethical Consumer říká: „Při vymýšlení této ceny jsem mluvil s mnoha aktivisty a výzkumníky. Důvodů, proč jsou pokusy na zvířatech stále velmi rozšířené, je mnoho. A to je také důvod, proč je naše cena rozdělena na pět ocenění za lobbování a vzdělávání výzkumných pracovníků v metodách bez použití zvířat.“

Mark Constantine, spoluzakladatel Lush, komentuje: „Naši zákazníci požadují bezpečnou kosmetiku netestovanou na zvířatech. Před 21 lety jsme zahájili politiku, která slibovala, že naše produkty se budou vyhýbat jakýmkoli ingrediencím, které byly testovány pomocí krutých metod. Šli jsme ještě dál a pracovali s našimi dodavateli k zastavení používání těchto testů. Bohužel pokusy na zvířatech jsou dnes v kosmetickém průmyslu stále velmi rozšířené. V Lush jsme tedy vymysleli další taktiku - odměnu v hodnotě čtvrt milionu liber. Doufáme, že toto financování způsobí okamžik heuréka: průlom, který ukončí tyto kosmetické testy navždy.“

Už je kolem stovky nominovaných z Ameriky, Francie, Portugalska, Irska, Monaka a Anglie. Zbývá jen měsíc na to, abyste třeba i vy nominovali někoho, o kom víte, že se tímto tématem zabývá a podílí se na něm. Prvního září se uzavírají nominace a v listopadu se dozvíme o prvních vítězích - nebo můžete  nominovat i sami sebe, pokud si myslíte, že na to máte!

Více info rmací a formuláře k nominaci ve všech kategoriích najdete na http://www.lushprize.org/
Navštivte prodejnu v obchodním centru Palladium na Náměstí Republiky v Praze nebo e-shop www.lushcz.cz.


jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.