V Divadle D21 (Záhřebská 21, Praha 2) se bude hrát pouze třikrát něžná jevištní báseň o rozbíjení hlavy, nesoucí název Průvodce, jehož autorem je Jakub Haubert (mj. vítěz projektu "Otevřená kniha Divadla D21"). Premiéra je v pátek 23. ledna od 19.30, repríza ve čtvrtek 29. ledna od 19.30 a derniéra hned následující čtvrtek 5. února od 19.30. Režie se ujala Tereza Karpianus, výpravy Radka Josková a ve hře si zahrají Mariana Čížková a Petr Pochop. Ojedinělost této inscenace mimo jiné spočívá ve spojení dvou projektů divadla - „Otevřená kniha Divadla D21“ a „Velký třesk na Malé scéně“.
A o čempak tato hra je?
Ve starobylém podzemí zanedbatelného maloměsta sedí člověk a píše dopis sám sobě. Po několika desetiletích na stejném místě jiný člověk tento dopis čte. Dva lidé hrající své mnohé role psané dobou a okolnostmi. Jsou to tedy opravdu lidé? Nejsou to jen postavy, které může zahrát kdokoli? Kdo píše scénář pro postavu, kterou nazývám "já"? Chodím vždy po osvětlených vyznačených cestách, nebo se odvážím zabočit do tmy, v níž jsou kostýmy zbytečné, a mé repliky už nemá, kdo by slyšel kromě mě samého?
O projektech
S projektem „Otevřené knihy“ začalo divadlo už na podzim roku 2013. Účelem je objevit nové potencionální autory, kteří zatím neměli šanci se prosadit na profesionální scéně. Výběr těch nejlepších povídek se představuje několikrát za sezónu v hudebně-literárním večeru. Vítězem toho finálového se stal právě Jakub Haubert, autor povídky Průvodce, která se stala předlohou pro stejnojmennou inscenaci.
Velký třesk je projekt, který formou světové premiéry a maximálně dvou repríz, prezentuje původní tvorbu českých umělců. Jde o dlouhodobý projekt Divadla D21, který má ambice nejen oživit jeho Malou scénu, ale také obohatit kulturní nabídku v Praze o původní a nekonvenční divadelní událost. Díla, která Divadlo D21 uvádí, jsou buď vytvořena přímo pro samotné divadlo a tento projekt nebo jde o díla vůbec či dosud minimálně uváděná na veřejnosti.
Jakub Haubert
Pochází z Jihlavy a prvním rokem studuje v Praze na Filozofické fakultě UK religionistiku a starořečtinu, takže se jeho studium točí okolo textů, jazyka a posvátna. Píše, protože když to na něj přijde, tak nemůže nepsat. Štve ho xenofobní čecháčkovství a bezbřehý pragmatismus, který dělá z tvořivého, kritického a solidárního myšlení něco nežádoucího, rád by směřoval k opaku.
Tereza Karpianus
Pochází z Prahy a léta studovala divadlo a etnomuzikologii. Režíruje, protože má hlavu plnou obrazů a silné nervy. Štve jí lež, odkládání a zabedněnost.
www.divadlod21.cz