Vypravit se do maloměstského klubu na diskotéku je vždycky zajímavé. Nic proti kvalitě toho daného objektu, moderní interiér a podobně je už ve většině případu klasickou záležitostí. Spíš jde o atmosféru. Opilá děcka. Poblité záchody. Pak taky nějaké ty smažky. Ochranka tvářící se jako pánbůh. Lidé hopsající na DJe, jenž pouští dvacet let staré pecky z YouTube...
Někdy se však majitelům těchto klubů podaří nabookovat solidního interpreta, který je ochoten přijet. V případě českotřebovského klubu Audio XL a jeho čarodějnického line-upu to byl liberecký rapper Paulie Garand a jeho crew (Kenny Rough, Roseck...).
Jaké to bylo?
Garand, i přes nepříliš velikou návštěvnost - prostory nabízely mnohonásobně větší kapacitu - byl ochoten předvést na lokální poměry slušnou hodinovou show, v níž se prolínal průřez veškerou jeho sólovou tvorbou. On sám k vystupování v tomhle diskotékovém prostředí řekl: ,,V Čechách je ten problém, že je málo dobrejch klubů, kam pravidelně jezdíme rok co rok. Takže se snažíme navštěvovat i jiný města, kde máme fans a i když to je klub, kterej pro nás není úplně adekvátní, tak kvůli fanouškům se tam snažíme přijet a dát kvalitní show. To, že z toho pak máme nervy, za to může špatný zázemí..." A to můžu potvrdit, Garand se nechoval povýšeně. Prý totiž nechce být MC, kterého by lidi otravovali, necítí se jako z vyšších sfér. ,,I když jsem unavenej, tak se snažím mezi lidi jít a dát jim tu fotku, prohodit pár slov," dodává.
Rapper na pódiu otevřeně komunikoval s publikem a zapojoval je do svých textů. Občas už to působilo téměř komicky, ale co jiného by udělalo radost opilým lidem, než slyšet, že Paulie Garand zmínil jejich město v písničce, a pak si s nimi ještě plácnul.
Osmadvacetiletý rapper s sebou přivezl i svého koncertního hype-mana Rosecka, který před časem na tomhle postu nahradil Jakuba Děkana. ,,Rosecka jsem vždycky cenil jako MCho, udělal jsem s ním kdysi klip Mozoly. Dlouhý léta jsme spolu však nespolupracovali, byli jsme kámoši. Pak ale šel Kuba Děkan k ATMO Music a já se s Roseckem dal dohromady a jedeme dodnes. Díky němu se můžu při show soustředit na energii a kontakt s fans. Nemusím ani úplně vnímat to, abych všechno odintonoval a nevynechal ani jedno slovo. Roseck mimochodem konečně vydal i svojí první desku Desperát, ze který si vždycky nějakej track na mým koncertě dá."
Co Pavel Harant aka Paulie Garand říká na stále se množící lokální rappery? A jak se mu po nich vystupuje? ,,Při koncertech tohohle diskotékovýho ražení je to tak, že se přijdu mrknout třeba na dva tracky. Buď mě to zaujme – a pak si to dohledám. Nebo spíš ne, takže se jdu odklidit dozadu, kde se připravuju na svojí show. Nechci ani tak říkat, že je to zoufalý, ale samozřejmě tam je vidět rozdíl. Lidi mají jiný nároky na lokálního interpreta než na člověka, kterej pravidelně vydává desky a cestuje..."
Sečteno a podtrženo, Paulie Garand i se svým týmem předvedli show lepší, než většina z návštěvníků dokázala ocenit. Klidně mohl Paulie Garand nechat Rosecka doma. S přehledem se Kenny Rough mohl vykašlat na saxofon. Stačilo by, aby si vzali notebook, odehráli a zase odjeli. Lidem by to stačilo. Ale oni to neudělali, a to se cení.