Share |

Nejvlivnější lidí českého FB: Jakub Horák

Jakub Horák je marketingový expert, producent, cestovatel, hledač zenu a cynický komentátor žen. Podílel se na propagaci prestižních značek (Absolut Vodka, Budweiser Budvar, ČMSS, Henkel, Masterfoods, Nivea, Nissan, Tchibo), ale konzultují s nim i politici. Na FB ho sleduje necelých 11 000 lidí, občas se jim nelíbí kontroverzní poznámky, občas naopak vyvolá značný souhlas. Píše do médií tradičních i nových.
 
Kdy jste si založil FB účet?
V roce 2008, přečetl jsem si na jednom americkém webu, že zatímco profily na MySpace má plebs, studenti z univerzit jedou na Facebooku. Hned jsem tedy spěchal zařadit se do atraktivní sociální skupiny.
Kdy a jak jste zjistili, že ho můžete použít i k oslovování docela velkého množství lidí?
Jádro mých přátel se přirozeně vykrystalizovalo z fanoušků skupiny Vanessa, se kterou občas vystupuji, a z čtenářů mých článků v Lidovkách, Reflexu nebo Hospodářských novinách. Už před dvěma lety jsem překročil limit 5000 přátel, kromě nich mě sleduje dalších deset tisíc uživatelů - převážně vysoce inteligentních a s vybraným smyslem pro humor. 
Jak se svým nepopiratelným vlivem nakládáte?
Jsem spisovatel, takže se nestydím být upřímný i v soukromých věcech. Stejně bych to napsal do povídek, tak proč to nepsat na FB. Nově příchozí to někdy šokuje, ale pak si zvyknou.
Chtěl jste někdy z FB odejít, případně odešel jste?
Odcházím každou chvíli, je to příjemný pocit, mít na pár dní soukromí a nesvěřovat se s každou myšlenkou. Pak mi lidi začnou chybět, tak se zase vrátím.
Co pro vás FB znamená?
Jsem docela hrdý na komunitu přátel, kterou se mi postupným blokováním různých pitomců podařilo vytvořit. Mám velkou radost, pokaždé když objevím někoho zajímavého. V těžké době by se chytří lidé měli vzájemně podporovat a dělat si z té hlouposti okolo legraci.

 


jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.