Share |

Nejvlivnější lidé českého facebooku: Marek Prchal

foto Jiří Turek

Marek Prchal je známá postava sociálních sítí, kde  působí jak sám za sebe, tak coby marketingové eso pro velké značky. Podílel se na různých kampaních - online i offline - pro Pepsi, Snickers, Niveu, Milku, Nestlé, Jameson, Vodafone, Jana Krause, Mercedes-Benz, Škoda Auto i Volkswagen. Spoluautor kontroverzní kampaně Přemluv bábu. Pracuje i pro politiky. Kromě toho publikuje na Médiáři, zvou ho do DVTV a tak.
 
 
Kdy jste si založil FB účet?
3.11.2007. Koukám, že to je shodou okolností přesně rok poté, co jsem začal abstinovat od alkoholu. Což bude letos deset let. Chtěl bych teď na tomhle místě říct, jestli to bude číst někdo, kdo si myslí, že má problém s alkoholem, ať se mi klidně kdykoliv ozve. Rád vrátím pomoc, kterou jsem dostal od druhých.
Kdy a jak jste zjistili, že ho můžete použít i k oslovaní docela velkého množství lidí?
V roce 2010 jsem udělal první dvě kampaně na Facebooku, ne že bych extra chtěl, ale nějak mi je svěřili. Obě byly hodně vidět, jedna byla na všech titulní stranách českých médií. Od té doby se to se mnou táhne.
Jak se svým nepopiratelným vlivem nakládáte?
Vůbec nijak. Jen se bezzubě vykecávám u Chutného, Cermana, Zlatkovského, Feriho a těchhle lidí, nicméně ti pitomci mi nadávají (kromě Chutného), že jsem starej.
Protože z povahy své práce se nemůžu veřejně vyjadřovat k většině témat, nahradil jsem je roztomile debilní tématikou: nákupy výrobků Apple, móda (lidi mi pomáhají se rozhodovat, jestli si koupím tyhle boty, nebo ne, nebo si to aspoň myslí) a pak naprostý extrém: rodinný život.
Chtěl jste někdy z FB odejít, případně odešel jste?
Ne, nikdy, mám tam přátele. I když je tak jednou za půl roku významně promažu. Podle by to měl dělat každý. Stejně jako přepínáte kanály na televizi, nebo odhlásíte ty, co vás nezajímají.
Co pro vás FB znamená?
Jediné místo, kde můžu číst Cermana.
 
www.facebook.com/prchal


jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.