Když jsem zjistila, že proslulá dekorativní kosmetika značky NARS bude od září k dostání konečně i v České republice (konkrétně v parfumeriích Sephora), začala jsem se neskutečně těšit. Konečně nebudu muset mlsně obcházet parfumerie v evropských metropolích! Od 1. září proto netrpělivě pátrám ve všech pobočkách Sephory v centru Prahy a otravuju personál dotazy, kdy ten NARS už konečně budou mít. Po mnoha nechápavých pohledech a dotazech „Co je to NARS?“ to vypadá, že je to tady – během pár dnů by líčidla v elegantních černých obalech měla vzít Česko útokem.
Tuto ikonickou značku, kterou zbožňují vizážisté i celebrity na celém světě, založil v roce 1994 jihofrancouzský rodák François Nars. Prvními produkty značky NARS byla kolekce dvanácti rtěnek, které se prodávaly exkluzivně v obchodním domě Barneys v New Yorku. Autorem minimalistických elegantních černých obalů byl Fabien Baron. O dva roky později si sám François nafotil svou první reklamní kampaň, která sklidila velký úspěch a odstartovala masový zájem o kosmetiku NARS. Specifikem značky je, že je prodávána výhradně ve velkých obchodních domech typu Selfridges ve Velké Británii nebo Bloomingdales v USA. Nyní se k nim připojí i české pobočky parfumerií Sephora.
NARS nabízí kompletní řadu kvalitních líčidel ve velké škále barev. Značka je však proslulá především svými tvářenkami a multilíčidly s provokativními názvy odstínů jako Orgasm nebo Deep Throat (tvářenka Orgasm, která je nejprodávanějším produktem NARS a nedá na ni dopustit spousta celebrit, tvoří už nějakou dobu povinnou výbavu i mého kosmetického kufru). NARS vyrábí také skvělé rozjasňovače. Osobně nedám dopustit na odstín Copacabana – stačí jej lehce rozetřít na vrchol lícních kostí a můžete se pyšnit krásně prozářeným obličejem.
Co zatím zůstává tajemstvím, jsou ceny, za které Sephora produkty NARS uvede. Ani v zahraničí se totiž nejedná o levnou značku, třeba taková tvářenka se v Paříži prodává za něco přes 30 EUR. Nechme se tedy překvapit.
text: Michaela Stabrynová