Čtvrteční večer v Lucerna Music Baru patřil oslavě vizuální stránky české hudební produkce napříč žánry. Bohatý program a a ještě bohatší večírek ku příležitosti 9. ročníku Megaton Fashion Show – soutěže o nejlepší hudební design si nenechalo publikum jak z řad veřejnosti, tak osoby více či méně propojené s hudebním průmyslem.
O kulturní vložku se postaraly kapely Imodium a Status Praesents. Nejnadšenější reakce ovšem vzbudilo vystoupení hudební a taneční skupiny BLACK & WHITE z dětského domova Dolní Lánov. Megaton Fashion Show je charitativní akce a letos byly právě tyto děti příjemci jejího výtěžku. Dobročinná aukce hudebních nástrojů a návrhů tetování, které byly jako každý rok na pódiu slavnostně předány šťastným výhercům, vydělala 32 100,- Kč.
Na tradiční módní přehlídce merče se letos opět předvedly různorodé kapely od crossoverových Post-It, přes heavy trashové MindRape po psychobilly-punkové The Rocket Dogz. Vítězi hlasování návštěvníků a držiteli ceny pro nejlepší kapelu na molu se stali nováčci přehlídky Imodium. Podle frontmana Tomáše Frödeho si „roli modelek užili náramně a zjistili, že secvičit nějakou choreografii není vůbec jednoduché“.
Hvězdami večera ale samozřejmě byli výherci soutěže o nejlepší hudební design. V internetovém hlasování veřejnost ocenila Dana Kurze za booklet pro Annu K., Ester DIY za ručně malovaný merch pro kapelu Elektrïck Mann a nejvíc hlasů, téměř 650, obdržel grafik TMBK za plakát k Vánočnímu večírku v baru Coming Soon.
Již počtvrté volila také odborná porota. Na rozdíl od veřejného hlasování její členové rozhodovali napříč kategoriemi. Hudebním designerem roku se jejich rozhodnutím stal Pavel Fuksa, kterému se podařilo vyhrát potřetí v řadě, pokaždé s porotou v jiném složení. Do letošního ročníku se přihlásil s návrhy například pro Jana P. Muchowa nebo kapely Mydy Rabycad a Puding pani Elvisovej. Letos do poroty zasedli: tatérka Zdvyhl, fotograf Marek Musil, zpěvák a dramaturg Jan Kunze a kameraman Gašper Šnuderl, podle kterého by: „dobrý vizuál měl nepochybně podpořit hudební obsah, vždyť je to jeho účel. V tom nejlepším případě by ho ale měl i překonat a stát se svébytným uměleckým dílem, které v nás podnítí touhu přitlouct si ho na zeď, obléknout si ho na sebe, nebo se na něj jenom se zalíbením dokolečka koukat.“ A dodává, že u vítěze: „… jsem tuto touhu objevil a z jistil, že se na (jeho vizuály) koukám nejdéle, nejčastěji a pokaždé vidím něco nového.“
Megaton Fashion Show – soutěž o nejlepší hudební design je v Čechách jedinou akcí svého druhu. Pravidelně se jí účastní přední osobnosti tohoto specifického odvětví. Umění samozřejmě není objektivní. Hlavním cílem soutěže není hodnotit, ale šířit povědomí o hudebním designu coby svébytné výtvarné disciplíně, která neprávem stojí opomíjená v pozadí. A díky tomu pomoci fanouškům českých kapel naučit se náležitě ocenit, kolik nehudební tvůrčí energie je potřeba v hudebním prostředí vynaložit.
/FB/