Hravá, čistá, zábavná i plastická. Grafičtí designéři Matěj Činčera a Jan Kloss vytvořili novou vizuální identitu prodejního festivalu designSUPERMARKET, který se uskuteční 6. - 9.12.2012.
V hlavní roli písmo a produkty. Ale jinak
Designéři velmi originálně zareagovali na klasické vizuální výstupy, které spoléhají na fotografie doplněné textem, výsledek však často bývá rozpačitý. Společně s grafikem Tomášem Procházkou postavili nový kabát designSUPERMARKETU na typografické hře: “Do čistého logotypu různým způsobem promítáme samotný obsah akce. Jednotlivá písmena jsou zhmotňována do takřka plastických kompozic díky opakování nejrůznějších motivů a obrazová a textová složka tak navzájem prorůstá jedna do druhé.“ Zjednodušeně řečeno – až na ulici spatříte plakát designSUPERMARKETU, přistupte blíže a uvidíte například to, jaké šperky Markéty Richterové si v Paláci Archa bude moct koupit, nebo jak vypadá nová váza od studia deFORM.
Nový vizuální styl festivalu jasně ladí s jeho základními myšlenkami. Je vyrobený respektovanými grafickými designéry právě nastupující generace, hlavní roli vedle písma hrají účastníci designSUPERMARKETU a jejich produkty, je čitelný i pro širokou veřejnost a zároveň srozumitelný v zahraničí. „Ozývají se nám designéři i pořadatelé spřátelených zahraničních akcí, že novému stylu tleskají. Doufám, že se bude líbit i všem návštěvníkům,“ reagovala na výsledek ředitelka festivalu Darina Zavadilová. A odborníci souhlasí. „To je grafický design, který mám rád. Jednoduchý, živý s chytrým nápadem,“ dodal uznávaný designér a zakládající člen Unie grafického designu Filip Blažek.
designSUPERMARKET a jeho šestý ročník
designSUPERMARKET se letos uskuteční už pošesté, designové skvosty zaplní druhé patro Paláce Archa mezi 6. a 9. prosincem. Kromě toho nejzajímavějšího mladého designu z České republiky nabídne i svěží a neokoukané práce ze Slovenska, Maďarska, Polska, Německa a dalších zemí. Součástí festivalu je vždy atraktivní doprovodný program, letos se můžete těšit na přednášky Fulvia Ferrari a Ewy Golebiowské, evropských ikon z oblasti designu a teorie, čekají na vás i gastronomické lahůdky, DJ's, křest nového magazínu umělecké skupiny OKOLO, první oficiální představení projektu Urban Expedition, nebo koutek a zábava pro nejmenší. Cena vstupenek opět začne na devadesáti korunách.
Více informací naleznete na www.designsupermarket.cz