Share |

Stylový konec týdne módy a designu

foto: PR

Po maratonu přehlídek, které v rámci Designbloku bežely téměř celý týden v kostele Sv. Šimona a Judy, byly včera slavnostně předány ceny za nejlepší zahraniční a českou módní kolekci. Během týdne mohli módní nadšenci zhlédnout nadčasovou eleganci Hugo Boss, ženskou kolekci Tatiany Kovaříkové, rebelsky krásné šaty od nizozemských sester Spijkers en Spijkers, talentovaného slovenského návrháře Miroslava Sabo, dokonale propracovanou kolekci Hany Zárubové, hravou Kláru Nademlýnskou, barevnou Chatty, ale také mladé talenty jako Karolinu Juříkovou či Moniku Krobovou a mnohé další.

Po týdnu netrpělivého čekání tedy vypukl včera v napěchovaném kostele. Sv. Šimona Judy slavnostní večer.

Cenu za nejlepší zahraniční módní kolekci si odnesl Miroslav Sabo a z českých návrhářů novinářskou porotu nejvíce zaujala, a jednoznačné vítězství si odnesla Hana Zárubová.

Velké díky pak patří především všem pořadatelům v čele s Janou Zielinski a Janem Mackem, designérům, návrhářům, tvůrcům a vůbec všem, co se na letos na Dsignbloku podíleli. Letošní ročník byl obzvláště povedený a premiérový Design Fashion Week dokázal, že Praha má světu módy a designu co nabídnout.

Abychom vám přiblížili alespoň trochu atmosféru nejen z finálového večera, ale i ze zákulisí, přinášíme vám malou fotoreportáž + rozhovor s vizážistou Filipem Novákem, který měl se svým týmem z Douglas Design Fashion Week na starosti (a tudíž vše viděl pěkne zblízka...)

Filipe, čím jsi se při líčení přehlídek inspiroval? Radíš se nejdříve s návrhářem o celkové koncepci a pak teprve tvoříš?
Postup byl docela důsledný. Nejdříve jsem obdrželi vize make-upu od návrháře. Pak jsme při rozhovoru společně vytvořili nejzajímavější kombinaci, inspirovanou jeho vizí. Vždy jsme chtěli ze strany make-upu zachovat hlavně ženskost (lehké, šťavnaté, nezapudrované základy plné energie, jasu, jemných tónů a kontur) a design (techničnost, strohost, důmyslnost, hravost, dynamiku a kontrasty). Myslím, že tak vznikly delikátní a ženské make-upy podpořené převážně jedním dynamickým prvkem. Hlavním motivem byl pohyb a původní motto Designbloku: „designu neunikneš“ se tak projevilo i v naší práci – mohli jsme vidět pohyblivé nalepovací linky namísto nalíčených, či pohyb světla na implantátech ve tvářích modelek.

Kdyby jsi měl vybrat, která přehlídka, včetně líčení, byla nejbližší tvému vkusu?
Jednu řeknu asi težko a tři taky, ale když musím…tak:
Klára Nademlýnská (pro jemnost, ženskost, čistotu a harmonii v barvách), Tatiana Kovaříková (u ní jste mohli vidět ty nalepené papírové linky) a Hanka Zárubová (modelky měly implantáty na tvářích). Hanka i Tatiana se mi líbily právě pro nerušivé propojení ženského světa se světem designu. Nicméně kreativita nechyběla ani mladým talentům a jejich nápaditost byla inspirující a výsledek velmi kreativní.

Jak dlouho ti většinou trvá líčení modelky?

Měli jsem připravené tzv. “časové polštáře,“abysme vše dobře stihli, ale i tak jsem se díky časovým skluzům dostali do situace, kdy jsme museli kompletně odlíčit a udělat beauty make-up 20 modelkám ve 20 minutách, což byla s šestičlenným týmem docela výzva.

A co byla největší výzva pro tebe?
S mojí kolegyní vizážistkou Monikou Kačerovskou jsme měli zkoordinovat tým děvčat z Douglas, aby bylo vše včas nachystané, to byla asi největší výzva.

Prozradíš nám nějaký trik, který používáš na přehlídkách a dal by se přenést i pro ženy v ulicích?
Trik ne, ale jeden požadavek na vzhled. Při přehlídkách je vždy chtěné, aby modelky vypadaly svěže a pěkně, a to i po týdnu práce a namáhání pleti, což není bez pomoci kosmetiky reálné. Skvěle na to funguje Fluid Sheer spolu s Brightening sérem, obojí od Giorgio Armani.

Vizážista Filip Novák zakotvil od července 2012 na pozici Make-up Artist v Parfumerii Douglas. Filip sbíral profesní zkušenosti v České republice, Švýcarsku i Spojených státech. Jeho služeb využívaly kosmetické značky Estée Lauder, Clinique, MAC a Lancôme, líčil pro přehlídky značek Cartier, Max Mara nebo Vivienne Westwood. Na kontě má práci při vzniku několika zahraničních reklamních spotů a pravidelně spolupracuje s předními českými časopisy.
 
Fotky najdete na Faceboooku.


jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.