Vystoupení sound systemu Major Lazer v Praze byl neskutečný cirkus.
Pánové tu byli poprvé a doplněni MC skřeky a exotickými děvami předvedli, jak se z v podstatě primitivní hudební taškařice dá udělat strhující matějská.
Šéf projektu, Američan Thomas Wesley Pentz aka Diplo, se z nesmělého autora mashupů šířícího své tracky na pololegálních diskusních fórech a učitele losangeleských dětí stal hudební superhvězdou. Za posledních pár let okusil hromadu žánrů od hip hopu, popu přes baile funk až po jamajský dancehall. Jamajská estetika se nesla i pražským večerem - MC hladce přesvědčil poskakující Čechy, že jsou taky Jamajčani, a donutil je skákat a vřeštět, jako by měl nastat konec světa.
Práce s publikem za jedna, projekce, poskakování, gradace za jedna s hvězdičkou, valení se v zorbingové kouli, no dobře. Byla to legrace, ale když člověk odtrhl oko a podupávající kotník či jiný hnát a zaposlouchal se, bylo to trošku smutné. Diplo jako by v zájmu toho, aby akce odsýpala, rezignoval na svou kreativitu. Pum-pum a ke konci jako bonus náznak mashupu až dvou, to bylo smutně málo. Ale celá ta pouť byla tak rozjetá, že jediné, co doopravdy chybělo, nebyla muzikální rozmanitost, ale Jožin z bažin.
Major Lazer, Praha, Lucerna Music Bar, 14.5.2013