Okej, nemůžu popřít to, že jezdit po Indii na Royal Enfieldu, motocyklu domácího výrobce, je velmi, velmi osvobozující. Ta motorka má starou koncepci, přesto se stále vyrábí a Indové jsou na ní nesmírně pyšní.
Ne, nebudeme se bavit o akceleraci, maximální rychlosti, či průchodnosti terénem. Ale můžeme mluvit o zvuku, který připomíná naštvanýho tygra, o designu Royal Enfielda, nebo o celkovém retro pocitu z jízdy.
Točit se v zatáčkách v horách, projíždět džungle, prodírat se ucpanými městy, kopírovat moře, míjet chrámy, překonávat velký indický vzdálenosti na týhle (nebo jiný) mašině je tady vcelku tradice. Vše hovoří pro. Pronájem motocyklu je zde snadnější a rychlejší než odeslání doporučenýho dopisu u nás doma. Ceny jsou příznivý, benzín není drahej. Když jedeš na motorce, odpadá ti dlouhý a únavný harcování se místní dopravou, pročekaný dny na zastávkách, hádání se s rikšáky a podobně. Jsi pánem svýho času, svý cesty, odbočíš si, kam chceš, a zastavíš, kde chceš, svý plány můžeš měnit akčně dle nálady. Zažíváš nesmysly a cejtíš se svobodně. Potřebuješ k tomu umět řídit motorku, trochu času a tělo, který je schopný se kvůli zážitkům ořezat na komfortu.
Tuhle mototerapii podstupuju často a nejen v Indii, nicméně tady to opravdu stojí za to. Propadl jsem téhle zemi dávno, protože mi nabízí takovou paletu zážitků a vjemů, jako žádná jiná. Věcí, který jsou zde k vidění, je mnoho a je to pestrý výběr – velehory, pouště, prastará města, moře, posvátná místa, obřady… stejně pestrobarevná směs, jak pestrobarevní jsou její obyvatelé, které potkáváš. Za dvanáct návštěv jsem Indii docela projel, ale ještě je spousta míst, který mě teprve čekají. Indie je hodně velká a inspirativní.
Pořád je ještě doba, kdy se dá do podobných zemí svobodně cestovat. Ta doba nemusí trvat věčně, proto je právě teď nejlepší chvíle tento stav využít. Indie na Royal Enfieldu může být i tvoje příští dovolená.
Matěj Homola
/fotogalerii projdete šipkami vedle snímků a nebi vše najdete ve FB fotoalbu/