Share |

Kde se scházejí Thálie a Radoci? V Kabaretu Shakespeare!

foto: pořadatel akce

Režisér Jan Nebeský si umí najít spolupracovníky. Důkazem toho je inscenace Kabaret Shakespeare, ve které v produkci Studia Damúza diváci mohou vidět nejlepší divadelníky roku 2013.
 
V originální a kontroverzní interpretaci Shakespearových sonetů postavu Kazatele ztvárňuje charismatický Karel Dobrý, který byl za rok 2013 oceněn za mužský herecký výkon v Cenách Alfréda Radoka, a nominován je i v Cenách Thálie. O tutéž trofej v hereckém mistrovství se přitom uchází další z účinkujících, šarmantní Miloslav König. Oběma pánům v roli nesmrtelného dramatika a básníka dělají společnost David Prachař a femme fatale Černá dáma Lucie Trmíková.
 
Poetický, zábavný i lascivní Kabaret Shakespeare se pyšní hned třemi tvůrci, kteří se ucházejí o ceny za nejlepší divadelní výkony uplynulého roku. Nekonvenční show provází živá hudba jednoho z nejvýznačnějších představitelů českého moderního jazzu, Emila Viklického, který za hudební doprovod k inscenaci získal Cenu Alfréda Radoka.
 
Emil Viklický: Radok za hudbu 2013
Pianista a skladatel Emil Viklický se narodil v roce 1948 v Olomouci, mezinárodně se prosadil v roce 1976, kdy zvítězil v soutěži improvizujících jazzových klavíristů v Lyonu a vyhrál první cenu v autorské soutěži Monacké konzervatoře se skladbou Zelený satén. První sólová deska kombinující folklór a jazz mu vyšla v roce 1977. Po návratu ze studií ve Spojených státech natočil alba Okno a Dveře se svými spolužáky, kytaristou Billem Frisellem, baskytaristou Kermitem Driscollem a bubeníkem Vintonem Johnsonem. Krátce poté natočil album duet s klavíristou Jamesem Williamsem.
 
Mezinárodním projektům se Emil Viklický věnoval i v devadesátých letech, kdy nahrál s kvartetem Bennyho Baileyho album While My Lady Sleeps, s americkým multiinstrumentalistou Scottem Robinsonem desku Magic Eye, s britskými jazzmany saxofonistou Julianem Nicholasem a bubeníkem Dave Wickinsem album Food Of Love a s belgickým saxofonistou Stevem Houbenem desku Bohemia After Dark.
 
Od počátku osmdesátých let se však Emil Viklický začal věnovat také vážné hudbě, zejména komorní, experimentuje také v oblasti elektroakustické hudby. V devadesátých letech vyšlo i první album věnované čistě vážné hudbě, jímž byla Pocta Josipu Plečnikovi. V září 2000 měla ve Státní opeře premiéru Viklického opera Faidra, o dva roky později měla v Berlíně koncertní premiéru opera „Der Ackermann und Der Tod“ /Oráč a Smrt/, v květnu roku 2003 měla premiéru v pražském Národním Divadle /Kolowrat/ komorní opera „Máchův deník“
 
Značnou část své energie vkládá Emil Viklický do tvorby filmové hudby, které se věnuje od poloviny osmdesátých let, kdy složil hudbu k Smyczkovu snímku Krajina s nábytkem. Podepsán je i pod hudbou k Zafranovičovu filmu Má je pomsta (Lacrimosa) a ke snímku Drahomíry Vihanové Zpráva o putování studentů Petra a Jakuba.
 
Poslechnout si živě hranou hudbu Emila Viklického v inscenaci Studia Damúza „Kabaret Shakespeare“, nebo Dobrého, Prachaře a Königa můžete 23. 4. od 20.00 v pražském NoDu Roxy.
 
A jak to dopadlo? Aneb ceny Alfréda Radoka za rok 2013 – výsledky
Nadační fond Cen Alfréda Radoka udělil 8. 3. 2014 již podvaadvacáté výroční ceny v oblasti divadelní a dramatické tvorby za rok 2013. Slavnostní večer s NF CAR spolupořádala agentura CCL a Studio Hrdinů, kde jej v režii Jana Horáka a Michala Pěchoučka moderovali Miloš Horanský a Lucie Trmíková. Česká televize uvede 24. března ve 22.00 dokument o letošních vítězích Cen Alfréda Radoka na programu ČTart.
 
Ceny Alfréda Radoka za rok 2013 za inscenační výkony (v osmi kategoriích) jsou udělovány na základě hlasování kritiků oslovených časopisem Svět a divadlo. Každý kritik může dát až tři nominace v každé z kategorií. Vítěz je vyhlášen na základě prostého součtu hlasů v jednotlivých kategoriích. Celkový přehled o hodnocení publikuje časopis Svět a divadlo.
 
VÍTĚZNÍ TVŮRCI A INSCENACE:
NEJLEPŠÍ INSCENACE ROKU
PAVEL JURÁČEK, DORA VICENÍKOVÁ, JAN MIKULÁŠEK: ZLATÁ ŠEDESÁTÁ ANEB DENÍK PAVLA J.
režie a výběr hudby Jan Mikulášek, dramaturgie Dora Viceníková, výprava Marek Cpin, Národní divadlo Brno - Divadlo Reduta / Divadlo Na zábradlí Praha, premiéra 5.4.2013/20.9.2013
 
ŽENSKÝ HERECKÝ VÝKON ROKU
TEREZA VILIŠOVÁ (AMY)
D.C. Jackson: Můj romantický příběh, režie Daniel Špinar, Divadlo Petra Bezruče Ostrava
 
MUŽSKÝ HERECKÝ VÝKON
KAREL DOBRÝ (OPRIČNÍK/ANDREJ DANILOVIČ)
Vladimir Sorokin a Kamila Polívková: Den opričníka, režie K.Polívková, Studio Hrdinů Praha
 
DIVADLO ROKU
KOMORNÍ SCÉNA ARÉNA OSTRAVA
 
PŮVODNÍ ČESKÁ HRA
MILAN ŠOTEK: PLEJTVÁK (uvedl Cabaret Calembour Praha
režie Milan Šotek, výprava Karel Čapek, hudba Igor Orozovič, zvuková spolupráce Viktor Prášil)
 
SCÉNOGRAFIE
MARTIN CHOCHOLOUŠEK (scéna)
(František Ferdinand Šamberk a David Drábek: Jedenácté přikázání aneb Mucholapka, režie D.Drábek, Národní divadlo Praha)
 
HUDBA
EMIL VIKLICKÝ (Lucie Trmíková, Jan Nebeský a David Prachař: Kabaret Shakespeare
režie Jan Nebeský, Studio DAMÚZA Praha)
 
TALENT
PATRIK DĚRGEL (herec)
 
Více informací zde.


jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.