Sascha Ring s Apparat bandem a předkapelou Warren Suicide přijeli Praze představit svá nová alba v rámci u nás dobře zavedené koncertní značky Conference.
Zhruba půlhodinové vystoupení Warren Suicide otevřela úvodní věc We Declare Warren Peace z jejich nové desky World Warren III. Zakládající dvojice projektu Cherie a Nackt (oba rovněž členové Apparat bandu) měli na pódiu podporu dvou členů hudebního tělesa The String Theory Project, kteří celou produkci okořenili hrou na housle a cello.
Jejich elektro punková produkce vyzařovala entuziasmus pramenící ze svobodného přístupu k zavedeným postupům a hravost se zápalem, který v některých chvílích ohrožoval Nacktovu přebujelou ofinu rytmicky dopadající do klaviatury jeho nespecifikovaného nástroje. Kštice se mu do instrumentu nakonec nezapletla, ale jiné překvapení nastalo, když si do mikrofonu začal prozpěvovat známou Ježíšku Panáčku. Hezký pokus o českou lokalizaci.
Majitelka sošné postavy Cherie nezůstala pozadu a kromě svého hlasu dokázala překvapit údery činelů, megafonem a jednou dokonce rotační pilkou, kterou používají felčaři k rozřezávání tužších částí lidského těla.
Po nedlouhé pauze dorazil Saša se svým bandem a ukázal, že materiál nové desky The Devil´s Walk zní naživo naprosto famózně. Hypnotické kusy vynášely mé vědomí do neznámých krajin, kde se má duše cítila velmi komfortně. Pulzující elektronické smyčky doprovázené kytarovými vazbami a vtahujícím Sašovým zpěvem pravidelně i nepravidelně akcentovaly živé bicí.
Kromě nových věcí došlo i na ukázky projektu Moderat, které pro mne díky výbornému zvuku opět vyvolaly pocit, že naživo je tento druh elektronické hudby prostě nejlepší. Tedy pokud máme co do činění s tak dobře sehranou partou. Vizuálnímu konceptu vystoupení Apparata dominovaly zajímavě rozmístěné elektrické louče. Pro umocnění nálady pulzující melancholie tohoto druhu muziky velmi dobrá volba. Berlínská hudební scéna ten večer Roxy moc slušela.
Apparat,Warren Suicide
Praha, Roxy
7.11.2011
foto Anton Furs
http://www.behance.net/ptursa
http://500px.com/ptursa
text: Tomáš Nawar