Poslední večer Excelent Mystic Sk8 Cupu, neděle 28. června, bude v rytmu hip hopu a v režii labelu BIGGBOSS. Dorazí v kompletní sestavě - PSH, Opravdový James Cole, DJ Wich, Orion, Dj Mike T a Vladimír518. Na Štvanici hráli x-krát, ale stáli vůbec někdy na prkně? Co třeba právě Vladimír518…
Jezdil jsi sám někdy?
Ne. Furt se to kolem mě někde vznášelo, ale cejtil jsem, že mám naloženo až dost a to od puberty. Hodně mejch kamarádů jezdilo nebo jezdí, ale já jsem fatalista. Mám všechno buď a nebo, čili jen tak jezdit bych nedokázal a na vážný namotání už není prostor. Věc druhá je, že jsem dvojmetrová a stokilová gorila, což pro prkno není asi úplně nejlepší dispozice.
Jaký máš tedy ke skateboardingu vztah?
Skateboarding vnímám jako paralelní a spřízněnou kulturu s tím, čemu se celej život věnuju já, což je rap a graffiti. Je to městskej fenomén, kterej je svým dopadem naprosto nepřehlídnutelnej. Komplexní věc, která v sobě naprosto skvělým způsobem mixuje pohyb, umění, rebelii, budhismus a rock'n'roll. Jedno z obrovskejch a důležitejch hnutí posledních 50 let.
Když tuhle scénu sleduješ, jak se změnila za víc jak dvacet let, co se Mystic koná?
Strašně moc a zároveň vůbec, což je skvělý. Věc se zprofesionalizovala, ale zároveň zůstala furt punková. Myslím, že nejvýraznější změna je v počtu vybudovanejch parků, kde můžou lidi jezdit. Ale když si prohlížím například knihu Prkýnka na maso jsme uřízli, tak ty fotky působěj opravdu jak z jiný planety. Scéna prošla určitě obrovským progresem.
A jak vychází a komunikuje s tou hiphopovou?
Žijem spolu, nebo paralelně, prolínáme se a míjíme se, kamarádíme se, přebíráme si holky, navštěvujem se a serem na sebe, chlastáme spolu, sledujeme se a podporujeme se. Je to skvělej volnej vztah, kterej se prolne ve chvíli, kdy to má smysl. Což je přesně například Mystic.
Sleduješ i závody?
Na závody koukám, ale většinu Mystic Cupů jsem buď maloval na zeď, hrál koncerty, nebo chlastal na baru. Na tenhle event se chodím bavit a potkávám pravidelně tolik známejch, že nemám šanci nějak kontinuálně sledovat jezdce. Je to multikulturní mumraj, kterej tě vcucne a vyplivne v pondělí ráno semletýho jak starou bábu.
Vzhledem k tomu, že jsi autorem projektu Kmeny, stal jsi se tak trochu subkulturním guru. Dá se v případě současné skejtové scény mluvit o subkultuře v tom původním slova smyslu?
Stoprocentně. V dnešní době jsou subkultury spíš vlastně submnožiny toho celku kolem nás a skate je obrovskej fenomén, kterej přes veškerou profesionalizaci a komercionalizaci ustál podle mě souboj o vlastní duši a je to furt opravdová věc. Je na tom totiž skvělej jeden fakt, nejde to nijak obejít nebo ochcat. Dobrej jezdec si svoje skills musí odedřít.