Britská kosmetická značka LUSH, proslulá svými čerstvými, přírodními produkty netestovanými na zvířatech a také svým dlouholetým angažováním v eticko-ekologických aktivitách. A Vivienne Westwood, legenda britské módy, návrhářka proslulá nejen svým nonkonformním přístupem v designérství, ale i obecně ve společenských a politických otázkách, a rovněž dlouholetá zapálená aktivistka. Bylo jen otázkou času, než se tyto dvě britské ikony spojí při neobyčejné spolupráci. Výsledkem je limitovaná kolekce 15.000 šátků Furoshiki, které LUSH od roku 2005 používá jako ekologickou variantu papírových balení své kosmetiky, s potiskem navrženým Vivienne Westwood. Tématem je nápis Climate Revolution odkazující na aktivity mnoha organizací související se změnami klimatu a ochranou životního prostředí, ke kterým se připojuje LUSH i slavná návrhářka. Šátky z této edice se budou prodávat ve všech 891 obchodech LUSH po celém světě v 51 zemích, včetně obchodu v Praze v OC Palladium, v týdnu od 18. do 24. listopadu.
Principem šátků Furoshiki vyrobených ze 100% bio bavlny, jejichž prodej je plánován cíleně na období před Vánoci, kdy enormně vzrůstá spotřeba balicího papíru, je nabídnutí ekologické varianty všem ekologicky smýšlejícím zákazníkům. Ročně se jen v Anglii spotřebuje 227.000 mil vánočního papíru, což je množství, jímž by se planeta Země obtočila celkem 9krát! Šátky Furoshiki jsou prakticky nezničitelné a dají se kdykoli znovu použít pro zabalení dárku. Limitovaná edice z dílny Vivienne Westwood se ovšem zcela jistě stane sběratelskou kolekcí, kterou si budou chtít majitelé ponechat nebo aspoň použít jako klasický šátek na krk…
Vivienne Westwood unikátní spolupráci komentuje těmito slovy: „Vždycky říkám, kupujte méně a kupujte vyšší kvalitu – aby to, co si koupíte, vydrželo. Tyto balicí šátky mohou nahradit balicí papír a vydrží věčnost. Ještě důležitější je, že když si je koupíte, uděláte dobrou věc: připojíte se ke hnutí Climate Revolution, které potřebujeme, pokud chceme budoucnost, v níž přežijeme a ještě navíc budeme prosperovat.“
Šátky budou v prodeji také na www.lush.com a výtěžek z prodeje bude věnován na aktivity charitativních a neziskových organizací zabývajících se problémem změn klimatu.