První kniha v českém jazyce mapující hlavní trendy v dějinách filmové hudby od éry němého filmu až do současnosti.
Pohybují se na hranici, která uspokojí nejen „odbornou obec“, ale i ty, kdo chtějí čtivý text s nespočtem kulturních referencí. Od Chaplina přes Hitchcocka až k Tarantinovi.
Publikace Mervyna Cooka nabízí moderní a čtivé seznámení s hlavními trendy v dějinách filmové hudby od éry němého filmu až do současnosti. Na rozdíl od některých předešlých zpracování tohoto tématu se nezaměřuje jen na hollywoodské pojetí filmové hudby, ale nabízí i několik exkurzů do její podoby v rámci národních kinematografií (Velká Británie, Francie, Indie, Itálie, Japonsko, Sovětský svaz). Autor se zdařile vyhýbá prvoplánovému výčtu jednotlivých položek, namísto toho nabízí rozmanitá hlediska na téma filmové hudby, např. z pohledu žánrů, typu produkce a kritického přijetí. U vybraných filmů předkládá brilantní analýzy vztahu obrazové a zvukové stopy. Vedle hlavního proudu, jenž tvoří celovečerní hrané filmy, se autor ve zvláštních kapitolách věnuje také hudbě v dokumentární tvorbě, animovaném filmu či žánru filmového muzikálu. Reflektuje také užití vážné hudby a pop-music ve filmových dílech a jejich vzájemné prolínání. Autor umně kombinuje odborné znalosti z hudebních dějin s praxí hudebního skladatele, čímž dává knize formu čtivého populárně naučného textu s širokými přesahy.