Pod výstižnějším názvem Slou Fashion Days najdou ve dnech 8. a 9. září 2017 v rámci oficiálního doprovodného programu Mercedes-Benz Prague Fashion Week všichni milovníci ekologické módy pravidelnou dávku odborného programu se zahraničními hosty i prezentace vybraných módních značek z Česka a zahraničí. Místem konání se i tentokrát stal holešovický Vnitroblock.
Sezónu SS18 na týdnu módy v Praze Slou Fashion Days v pátek a v sobotu uzavře módou, která je ohleduplná vůči životnímu prostředí, novými trendy v oboru, semináři a diskuzemi nad aktuální problematikou. Hlavním zahraničním hostem páté edice bude zakladatelka a koordinátorka celosvětové kampaně za transparentní módní průmysl Fashion Revolution Carry Somers. Transparence v módním průmyslu jako způsob jak zkvalitnit podmínky životního a společenského prostředí je zároveň hlavním tématem, kterým se Carry Somers osobně i v rámci aktivit Fashion Revoution zabývá: Zpracováváme ale i výsledky našich aktivit v takzvaném Fashion Transparency Index nebo příběhy dělníků, pod jejichž rukama naše oblečení vzniká. Letos se soustředíme na globální zapojení spotřebitelů do problematiky odpadu tak, aby sami měli pocit, že jsou součástí jejího řešení, vysvětluje.
Dvoudenní program nabídne prezentace novinek desítek již respektovaných a zajetých módních značek, designérů zabývajících se tvorbou ready to wear kolekcí a módních doplňků, jejichž výroba je šetrná k životnímu prostředí.
V září poprvé se mezi ně zařadí také dvojice návrhářek spodního prádla Soňa Vidiečanová a Katarína Kobušová pod značkou Créme, která mezi 15 přihlášenými projekty v rámci předchozího ročníku uspěla v soutěži S-brand, kterou Slou Fashion Days vyhlašuje jednou za rok. „V září představíme první nebarvené organické spodní prádlo pro ženy v oblíbeném střihu brallet. Podprsenky i spodní kalhotky budeme nabízet ve čtyřech různých setech a dvou odlišných materiálech. Pro gentlemany budeme mít v nabídce navíc pánské triko pod košili, a to právě proto, že pod bílou je béžové nejvhodnější,“ přibližuje jedna z designérek, co Créme připravuje.
Organizátorkou události je česká odbornice na Sustainable Fashion Business žijící v Paříži Kamila Boudová, která se letos mimo jiné zařadila do prestižního žebříčku 30 pod 30 magazínu Forbes a chystá se vydávat vlastní knihu o své cestě k udržitelné módě. Cílem Slou Fashion Days je ukázat udržitelnou módu jako dostupnou a atraktivní alternativu konvenční módě z řetězců a informovat veřejnost o jejím přínosu pro ně, společnost i pro planetu. „Nové jméno pro projekt jsem hledala dlouho. Sustainable Fashion Day, aneb den udržitelné módy, byl velmi popisný a spíše pracovní název. V minulém roce jsme poprvé představili vlastní časopis s názvem SLOU odkazující na pomalý životní styl a pomalou módu, respekt k procesu. Je krátký a výstižný a tak ho nakonec adoptoval celý projekt,“ vysvětluje změnu zakladatelka a patronka projektu Kamila Boudová. „Opět připravujeme kampaň, která redefinuje, co je cool. Většina lidí uznává lidi za to, kolik mají peněz a jak drahé si koupili auto. My si vážíme lidí, kteří se starají o své okolí – o přírodu, o své blízké i o kolemjdoucí, a právě je v kampani o Frajerovi oslavujeme,“ dodává k dalšímu ročníku.
Oficiální hashtag kampaně: #jsifrajer