Český rozhlas a jeho mezinárodní projekt PRESSpektivy– Budoucnost žurnalistiky se budou tentokrát zabývat fenoménem podcastu. Pozvání přijali Daniel Jones, spisovatel a novinář deníku The New York Times, a Iris Adler, programová ředitelka bostonské stanice NPR – WBUR, oba tvůrci úspěšného amerického podcastového projektu Modern Love. Podcasty však nebudou jediným tématem podzimních PRESSpektiv, zaměří se také na tajemství úspěšných projektů a hledání pomyslného klíče k úspěchu.
Společně s dalšími hosty, kterými budou food bloggerka Pakočka – Vývařovna, hudební skladatel a sound designer Jaroslav Beck alias „Jerry“ nebo Martin Hrnčiar, majitel Forbidden Spot, budou tvůrci amerického projektu na veřejně přístupné debatě 14. listopadu v prostorách Forbidden Spot hledat odpovědi na otázky: Jak se měří úspěch? Dá se to vůbec? Co je tajnou ingrediencí, která rozhoduje, zda nápad uspěje nebo skončí v koši? Hovořit se ale bude také samozřejmě o žurnalistických tématech.
Následně proběhne v úterý 15. listopadu v budově Českého rozhlasu debata nad podcastem a jeho podobami, včetně konkrétních příkladů a témat.
„Cílem PRESSpektiv je vnášet do mediálního prostředí v České republice nové mezinárodní impulsy a podporovat cestu tradičních médií do digitálního světa. Vybírají a přivážejí zajímavé zahraniční hosty a propojují je s českými kreativními a moderně smýšlejícími novináři, profesionály i nadšenci. Těší mě, že v rámci podzimních PRESSpektiv pozvání přijali právě Daniel Jones a Iris S Adler, aby otevřeli debatu o podcastech, jejich formě, tématech, ale i dosavadních zkušenostech autorů s novinařinou jako takovou“, uvedl generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral.
Debatou PRESSpektivy – Esence úspěchu ve Forbidden Spotprovede moderátorRadia Wave Jonáš Zbořil a završí ji vystoupení hudební projekce Aid Kida.
Vstup na akci je ZDARMA, je však potřeba se registrovat na stránce http://bit.ly/PRESSpektivy. Celá akce bude probíhat v angličtině.
PRESSpektivy jsou mezinárodním projektem Českého rozhlasu, který přináší do českého mediálního prostředí inspiraci, sleduje zahraniční trendy ve vývoji médií a mediálního obsahu. /WEB/