Share |

Projekt ArtBees pomáhající českým a slovenským podnikatelkám připravuje druhé kolo

Podle průzkumu Asociace malých a středních podniků a živnostníků přibývá v České republice podnikajících žen. Mnoho z nich se potýká s nedostatkem  odborných a organizačních znalostí nutných k rozvoji podnikání,  nejsou si jisté, jak budovat značku, marketing nebo jak vést tým zaměstnanců. S ambicí pomoci ženám podnikatelkám na místní úrovni iniciovala společnost Coca-Cola motivační a vzdělávací  projekt ArtBees. Za pomoci partnerů Moudré podnikání žen a platformy ArtBe poskytl projekt v letošním roce prvním 50 odvážným a šikovným českým a slovenským ženám podnikatelkám. V nadcházejícím ročníku chystá Coca-Cola podpořit dalších 150 podnikajících žen.
„Chceme kultivovat a rozvíjet místní podnikání žen. A to se  v projektu ArtBees podařilo. Většina absolventek zvýšila svůj obrat, získala nové zakázky,  některé vytvořily nová pracovní místa. Proto jsme se rozhodli pro další pokračování a rozšíření projektu. V příštím ročníku podpoříme 150 mladých žen podnikatelek nejen z  rukodělné výroby a designu, ale také služeb v oblasti zdravého životního stylu“ uvádí Kateřina Eliášová, manažerka komunikace společnosti Coca-Cola Česká republika a Slovensko.
Ukončený první ročník devítiměsíčního mentoringově vzdělávacího programu se soustředil na podnikatelky v oblasti rukodělné výroby a designu a pomohl jim získat a prohloubit  podnikatelské, marketingové a ekonomické znalosti.  Po ukončení 62 % účastnic uvedlo v závěrečném dotazníku pokroky v oblasti tvorby produktu, jeho kvality a přidané hodnoty, tvorby cen, získání nové klientely a komunikace značky. Bylo uvedeno na trh 6 nových lokálních značek a 14 podnikatelek vytvořilo nová pracovní místa.
„Program jsme zaměřili na kreativní skupinu žen, která vyrábí originální produkty z oblasti designu pod svojí vlastní značkou.  Mají jasné potřeby – uživit se svojí tvorbou,  a přitom podnikat v harmonii s osobním životem. Pro změnu hobby ve skutečné podnikání potřebují také znalosti o tom, jak se chová trh, o tom, jak svoji práci ocenit, jak a komu produkty prodávat atd. Tedy vvybudovat dlouhodobě udržitelnou firmu“ uvádí Lenka Papadakisová za partnera projektu Moudé podnikání žen.
“Za devět měsíců jsem prošla velkou změnou, jak osobní tak i profesní. Opustila jsem práci, vrhla se do podnikání a otevřela obchod s dílnou. Už přišlo i výrazné  navýšení prodeje. Zjistila jsem, že podnikáni není nic vážného, vše je jen hra, kterou chci hrát,” uvádí Kateřina Černá, absolventka ArtBees podnikající v oblasti designového oblečení pro jógu I volný čas pod značkou K.BANA.
 https://www.facebook.com/artbees.wix/


jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.