"Na pozici globální e-shopové jedničky dost možná brzy dojde ke střídání stráží," tvrdé sebevědomě zástupci Aliexpresu. Akcie čínské Alibaby rostou raketovým tempem, a v tržní kapitalizaci tak čínská firma dohání americký Amazon. Stále větší obliba čínského online tržiště je přítomna i u českých zákazníků.
Na konci srpna dosahovala tržní kapitalizace Amazonu 461 miliard dolarů, v případě Alibaby to bylo o desetinu méně. Alibaba funguje jako online katalog pro velkoodběratele, kteří objednávají zboží po kontejnerech. Jeho součástí je však i Aliexpress, online tržiště pro běžné zákazníky, jimž umožňuje si od daného sortimentu objednat i jediný kus.
Mezi nejlépe prodávané značky patří Apple, sportovní oblečení Nike nebo Adidas, místní společnost Meizu a japonský maloobchodní prodejce oblečení Uniqlo.
Především díky rozšíření internetu a smartphonů i do těch nejodlehlejších čínských vesnic bylo 82 procent nákupů uskutečněno prostřednictvím mobilních telefonů.
Ze všech nákupů na aliexpressu je možné navíc získat ještě 5 % peněz zpět díky cashback portálu Plná Peněženka.cz.