Vedení mistrovství světa Red Bull Air Race ve středu 19. 1. odtajnilo kalendář zastávek mistrovství světa Red Bull Air Race. Na druhou sezónu v elitní master class se chystá i český pilot Petr Kopfstein z Teamu Spielberg. Své plány a ambice odhalil na tiskové konferenci vysoko nad Prahou v restauraci Aureole.
“Celou pauzu mezi loňskou sezonou a začátkem letošní jsme věnovali tvrdé práci. Provedli jsme řadu nezbytných úprav na letadle, snažili se ho vyladit na první závod v Abú Zabí, abychom se zase o kus přiblížili světové špičce a zkušenějším závodníkům. Do nového ročníku také jdeme s taktikem, který nám loni citelně chyběl. Stále jsme v Red Bull Air Race začátečníci, ale ambiciozní. Loni jsme dvakrát pronikli mezi osm nejlepších, letos tam chceme být častěji,” uvedl karlovarský pilot.
Tiskové konference se zúčastnil i druhý pilot v leteckém šampionátu Martin Šonka.
Je čas zaútočit na vyšší příčky, říká před startem sezony Petr Kopfstein
Doba hájení skončila. Do své druhé sezony v Red Bull Air Race vstupuje Petr Kopfstein se zcela jinými ambicemi než do té první. Chce být vyrovnaným soupeřem komukoliv ze startovního pole a v celkovém pořadí nejprestižnější letecké soutěže na světě poskočit na vyšší příčky.
Když před rokem odlétal Team Spielberg k prvnímu závodu sezony do Abú Zabí, dával si zcela jiné cíle než dnes. „Potřebovali jsme získat zkušenosti, správně nastavit letadlo a vyladit fungování týmu, což se nám podařilo. Naši první sezonu v Red Bull Air Race jsme považovali za testovací, navzdory 14. místu jsme proto s jejím výsledkem spokojeni,“ říká karlovarský rodák o své první sezoně mezi nejlepšími piloty na světě.
Jako nováček si Petr Kopfstein vedl nad očekávání dobře. V příští sezoně věří ve výkonnostní i výsledkový posun. „Chceme být vyrovnaným soupeřem komukoliv ze startovního pole. To je náš cíl pro druhou sezonu,“ říká ke svým ambicím vítěz nižší kategorie Challenger z roku 2014. „Letos budu za úspěch považovat umístění do 10. místa. "
K úspěchům v nejrychlejším motoristickém sportu na světě by mu měly pomoci také modifikace na letadle Edge 540 V3, kvůli kterým zůstalo po skončení minulé sezony v USA. „Provedli jsme úpravy, o kterých víme, že fungují. Takto snížený kokpit má třeba loňský šampion Matthias Dolderer. Také jsme nainstalovali winglety, jaké měl Hannes Arch, jehož stroj byl velmi rychlý. Neudělali jsme tedy nic, čím bychom se technologicky dostali před špičku startovního pole. Ale přiblížili jsme se jí,“ vysvětluje 38letý pilot.
Na startu minulé sezony se musel potýkat i s dalším handicapem – absencí taktika. Teamu Spielberg chyběl muž, který by dokázal přesně analyzovat data z tréninků, vyhodnotit meteorologické podmínky a poradit například s ideální dráhou letu.„Do této sezony s námi jde v roli taktika Pavel Jiránek. V minulosti už mi pomáhal s přípravou na simulátoru, má hodně znalostí a já mu maximálně důvěřuji,“ říká Petr. „Dalšími členy Teamu Spielberg jsou koordinátor Martin Nepovím a technik Andreas Kaufmann. To je složení, ve kterém absolvujeme v příští sezoně všechny závody.“
Některého závodu se zúčastní také sportovní psycholožka Eva Šauerová. „Pomůže mi vyladit předzávodní procesy, abych dokázal lépe uklidnit hlavu a ještě více se soustředil na výkon,“ naznačuje karlovarský pilot, který poslední týdny před startem sezony tráví intenzivní přípravou na simulátoru a kondičním tréninkem.
„Myslím si, že náš tým je na následující sezonu dobře připraven,“ dodává.
www.kopfstein.com
www.redbullairrace.com
www.nedori.cz