![](https://archiv.protisedi.cz/sites/default/files/imagecache/400xY/1383602_741334769226929_287424431_n.jpg)
ABC učitele - úvod do Vědomé pedagogiky
Účastníci kurzů získají osobní zkušenost s průřezovým tématem Osobnostní a sociální výchova, které mají učitelé v rámci RVP ZV naplnit ve výuce.
Akreditace č.j. MŠMT 27292-2012-25-478
30.10.2013 15.00-20.00 hod - 1. díl AKTIP, Perucká 23, P2 600 Kč
28.11.2013 15.00-20.00 hod - 2. díl AKTIP, Perucká 23, P2 600 Kč
17.11.2013 10.30-19.00 hod - 1. a 2. díl Rybalkova 55, P10 1 000 Kč
Kurzy nabízí proniknutí do témat zohledňujících potřeby dětí, jejich rodičů, pedagogů a vedení školy. Jsou zaměřeny na zákonitosti systému, sebereflexi, sebehodnotu, stanovení si hranic, komunikaci, zvládání obtížných situací, předcházení stresu a vyčerpání.
Záměrem kurzů je:
zvýšená odolnost vůči stresu, nárokům okolí, posílení důvěry v sebe
předcházení syndromu vyhoření
zacházení s vlastní a cizí autoritou
nalezení si vlastních hranic
poznat a přijmout zákonitosti systému školy a rodiny a najít si v nich své místo
porozumět sobě, vnitřnímu dítěti, individualitě žáka a odlišnosti zvyků rodin, ze kterých žáci pocházejí
nahlížet z různých úhlů na specifické situace
objevit nevědomé procesy ovlivňující náš současný způsob práce
Součástí každého kurzu je SUPERVIZE - možnost podívat se z nového úhlu na problematické situace a hledat řešení.
Témata:
Vztahové souvislosti - modelové situace
Komunikace a řešení konfliktů – komunikační techniky pro komunikaci s dětmi, rodiči, kolegy, nadřízenými
Autorita - zacházení s vlastní a cizí autoritou, vymezení si hranic
Chyba - inspirace jak přirozeně a tvořivě přistupovat k chybám a problémům
Role - vědomé střídání rolí pedagoga (vůdce, přítel, kontrolor, trenér...)
Rituály ve škole – přijetí či odchod dítěte a učitele během roku, „krabička důvěry“, absolvování a přijímání nových dětí, podpora rodičů pro děti nejnižších ročníků, přítomost plyšáků, fotografií a hraček ve škole
Typologie – co vypozorujeme z tváře dětí, jejich rodičů, kolegů, šéfa, partnera? Jak s takovými informacemi prospěšně zacházet?
Inspiruji se technikami
Systemická pedagogika - vnímání lidí jako součást vztahových souvislostí prostřednictvím vlastních tělesných pocitů
Konstelace umožňující náhled z odstupu a ukazující skrytou dynamiku situace
One Brain – posílení spolupráce levé a pravé hemisféry, práce se stresem
Indviduální systemika - vnitřní rozhovory s podosobnostmi našeho podvědomí
Záměrem kurzů je v prostředí důvěry zvýšit naši citlivost a přizvat do vědomí procesy, o kterých netušíme, že jsme v jejich vlivu.
Pokud vědomě myslíme, mluvíme, jednáme a cítíme, začne se mnohé měnit. Zejména v kontaktu s dětmi tak můžeme objevit, jaké slunné a stinné stránky se v nás a v nich skrývají. Systemický přístup nabízí možnost zviditelnit příběhy a zákonitosti, v jejichž vlivu jsme. Přináší pochopení, soucit, úctu, respekt, úlevu, vylaďuje vztahy. Mluví s námi řečí srdce – pravdivě a laskavě.
Přihlašování ke kurzům:
Zájemci o jednotlivé kurzy se mohou hlásit prostřednictvím e-mailu na adrese alena.hlouskova@gmail.com