Novinář Jindřich Šídlo je na sociálních sítích jako doma. Na twitteru má neskutečných 128 000 followerů, na FB nepočítaně přátel a 13 156 sledujících. Komentuje cedule o tom, že v obchodě dochází pivo, i mnohem závažnější jevy.
Kdy jste si založil FB účet?
Účet jsem si založil tuším v dubnu 2008, ale fakticky jsem ho začal používat někdy od prosince 2008, ledna 2009.
Kdy a jak jste zjistili, že ho můžete použít i k oslovování docela velkého množství lidí?
Vliv FB jsem si docela intenzivně uvědomil v září 2009, kdy jsem jako zaměstnanec ČT v jedné debatě napsal, že čínská velvyslankyně je "arogantní bába". Řešila to až Rada ČT, kdyby mě tehdy vyhodili, asi bych si nemohl stěžovat. Tenkrát jsem taky pochopil, že neexistuje nic jako "soukromý profil" - cokoliv na FB nebo na Twitter napíšu, je totéž, jako bych to napsal do novin nebo řekl do televize.
Jak se svým nepopiratelným vlivem nakládáte?
Nevím, jak velký vliv mám, myslím, že se to obecně trochu přeceňuje. Ale v zásadě je to tak, jak jsem napsal před chvílí: cokoliv tam napíšu, je veřejná věc a nikdy to neukecám.
Chtěl jste někdy z FB odejít, případně odešel jste?
O odchodu jsem nikdy neuvažoval, zatím.
Co pro vás FB znamená?
FB je pro mě důležitý v tom, že se tam "potkám" s lidmi a názory, o které ve své sociální bublině nezavadím, a to i při vědomí, že je to taky jen bublina. Člověk tam zjistí, co lidi aktuálně zajímá a co řeší (zase jen v bublině). Ale pořád je to jen prostředí, ve kterém zadarmo dodáváme obsah, který pak někdo vcelku úspěšně prodává dál. Všichni jsme tam trochu užiteční idioti, i když dobrovolně.