Existuje spousta studií snažících se zjistit, zda hráčí her podávají lepší výkon s hudbou, nebo bez ní. Výsledky se různí. Ale těžko se přít o tom, že hudba a zvuk prostě přispívá k tomu, aby si to hráč užil. Kromě toho, dobře vybraná hudba a zvuk, kvalitně synchronizovaná se hrou, pomůže vyburcovat smysly na maximum.
Stejně jako je dobrý film ještě lepší, když má dobrou hudbu a zvuk, je taková i hra. Tvůrci her se snaží vybrat takovou hudbu, aby se hráči co nejvíce ponořili. Ať jde o očekávání, strach, nebo rozrušení, je hudba a zvuk klíčovým prvkem pro to, aby se hráč ponořil do akce.
Melodie a "hook"
Poté, co se hra spustí, jste uvedeni do jejího světa titulní písní. Ať už slyšíte hudbu z World of Warcraft, Mortal Kombat nebo klasickou hudbu ze starých her jako Pac-man, víte přesně, kde jste a co vás čeká. To je podobná situace jako první akordy písniček, kterým říkají skladatelé “hook”. Unikátní písnička vás tak zaháčkuje, abyste u hry zůstali a pomáhá vzbudit očekávání věcí příštích.
Vzrušení a motivace
Kličové pro udržení motivace hráčů je, aby při procházení úrovněmi hry hrála na pozadí hudby. Ať jde o původní hudnu, nebo popový hit, důmyslně integrovaná hudba pomůže řidit tempo hry. Připravit k hudbě dobrý soundtrack je věda. Sci-fi obři, Halo a Final Fantasy, jsou toho dobrým příkladem. I herny binga jako luckycowbingo.com používají hudbu, abyste hráli dál a očekávali “bingo”! Proto je zásadní, aby hra měla hudební a zvukovou složku dobře vyváženou.
Bing, Bang a Bong
Přes velkou důležitost úvodní písně a hudby v pozadí jsou nejikoničtější a nejvíc zapamatovatelné jednoduché a kráké zvukové úseky. Kolize, honičky a jiné akční zvuky si můžete snadno přiřadit ke konkrétní hře.
Vzpomeňte si na staré hry. Cinknutí, když sbíráte mince u Super Mario Bros, zvuky motoru v Defenderu nebo Sonic the Hedgehog a zvuky, když sbírá odměny. Jedna z klasických her, Pac-man, je typických zvuků, které se dobře pamatují, plná. Zvuky žvýkání, jak Pac-man pojídá ty digitální tečky a přito utíká před barevnými duchy, si pamatujete navždy. A sirény, když Pac-man sní power pill.
Strach a očekávání
Mnoho her používá vysoká skóre a bodování, aby posouvala akci kupředu a budovala vzrušení. To hororové hry používají hudbu a zcuk, prootže chtějí vyvolat strach. Hororové hry jako Silent Hill a Resident Evil jsou skvělými příklady toho, jak může být sountrack strašidelný a děsivý. Ve výsledku pak s napjatými nervy postupujete dál, abyste zjistili, jaké hrůzy vás čekají dál.
-
picture via Gamerscore blog