Nová reality show The Way pomáhá mladým talentovaným návrhářům etablovat jejich značku na poli módní tvorby. The Way se mimo jiné věnuje tématu udržitelné módy a řídí se slavným výrokem Vivienne Westwood: Buy Less. Choose Well. Make it Last. Projekt The Way přináší Designer Gallery Centra Chodov a vítěz, který překoná nástrahy všech dílů, získá podporu ve výši 1 000 000 Kč.
Porota odborníků pod vedením Kataríny Král vybírala z téměř stovky přihlášek a do reality show nakonec poslala 8 návrhářů, kteří se utkají v 9 soutěžních epizodách. Zadání pro mladé talenty je vytvořit dámskou, pánskou, případně unisex kolekci respektující principy udržitelné módy a inspirovanou tématem Heritage (neboli odkaz). Každou epizodu opustí jeden soutěžící, dva nejlepší se utkají 29. června ve velkém finále, kdy módní přehlídkou představí svou soutěžní kolekci.
Vysílání jednotlivých epizod The Way běží od 4. 5. 2017 na: http://theway.spotmagazine.cz. Nový díl je k vidění vždy od čtvrtka. Program je možné sledovat také každou sobotu od 9:30 na TV Óčko a v reprízách na TV Óčko Gold ve středu od 17:00 a na TV Óčko ve čtvrtek od 13:00.
Citace soutěžících:
Pavel Berky: „Přišlo mi to jako velice dobrý nápad. Myslím, že když začne tak velký sponzor jako je Centrum Chodov spojovat kreativní lidi se širokou veřejností, je to začátek něčeho dobrého. Řekl jsem si: Aha, něco se tady děje a je potřeba k tomu přispět.“
Lay Sedláková: „Je to fajn příležitost rychleji se dostat tam, kam přirozeně směřuji.“
Vladimír Staněk: „Tento projekt má potenciál kultivovat povědomí o návrhářích tady v České republice. Má šanci říct, jak ten byznys je vlastně náročný, že to není jen ten krásný svět, který se na nás valí navenek, ale je to skutečně makačka.“
Tváře projektu:
Katarina Král – v roce 2012 založila s designérem Pavlem Brejchou značku PBL Prague. Působila několik let v mezinárodních společnostech se zaměřením na retail a módu a má bohaté zkušenosti nejen s marketingem. Za rok existence získalo kreativní duo nominaci na Czech Grand Design a značka se tak zařadila mezi respektovaná tuzemské jména. V soutěži zastává roli předsedkyně poroty.
Lucie Robinson – jedna z nejžádanějších fotografek v Čechách má ve svém portfoliu práce na kampaních světoznámých značek jako jsou Lous Vuitton, Cadbury, ale také portrétní fotografie, módní soubory a fotografické eseje pro Elle, Harper's Bazaar, Marie Claire, InStyle, Vision (China), Wig (UK), Vsya Evropa (SRN) nebo Vogue Italia. Původně vystudovala produktový design, proto i téma samotné módní tvorby je jí z pohledu tvůrčího procesu blízké.
Bára Nesvadbová – známá spisovatelka, autorka řady bestsellerů, z nichž některé se dočkaly filmového zpracování, a šéfredaktorka módního magazínu Harper´s Bazaar. Jako nedílná součást poroty hodnotí schopnost kandidátů mediálně prezentovat svoji tvorbu a jejich potenciál pro budoucí uplatnění na trhu.
Čtvrtým porotcem je hostující výrazná osobnost české designérské scény.
Úvodní epizodou provádí Mirka Horká – jedna z mála českých designérek, která se primárně soustředí na pánskou konfekci. Úzce spolupracuje se šperkaři a v aktuální kolekci se zaměřuje například na kreativní použití betonu.
Petra Balvínová – přední módní návrhářka tvořící pod značkou TIQE má velmi silný vztah nejen k designu, ale i k řemeslnému umu, který jí je oporou pro design. Se svojí značkou pravidelně patří mezi nejúspěšnější designéry Mercedes Benz Prague Fashion Weeku. Je spoluautorkou projektu Stojím si za ním. V porotě soutěže v epizodách prezentujících moodboardy hodnotí zejména designérský pohled na celkovou tonalitu díla v kontextu budoucí realizace.
Pavel Ivančic rozhoduje o postupu soutěžících v epizodách prezentujících koncept. Tým módních designérů-porotců dotváří coby dlouholetý pedagog a také designer předních módních domů, v současné době jako Head of Design Pietro Filipi.
Generálním partnerem projektu The Way se stal Mercedes-Benz Česká republika s.r.o. Podporu získal od značek Veuve Clicquot, Manufaktura, Aurosa, Tonak a Vnitroblock. Materiály na výrobu soutěžní kolekce exkluzivně dodává PAR EXCELLENCE.
Jaké bude velké finále?
Ve velkém finále o vítězství rozhodne závěrečná přehlídka, při které se utkají poslední dva finalisté. Osud budoucích návrhářů bude v rukou odborné poroty. Po natočení bude následovat neformální setkání partnerů a pozvaných lidí na afterparty.
Poslední 10. díl už divákovi odhalí zákulisí z výroby vítězné kolekce a záběry z jejího uvedení během Grand Openingu. Završí tak nejen cestu za úspěchem, ale poodhalí i veškeré přípravy a každodenní práci návrháře.
Designer Gallery Centra Chodov – nový concept store zaměřený na udržitelnou módu, kde se potkávají světoznámé ikonické módní značky s netradiční tvorbou českých a slovenských designerů. Účelem Designer Gallery Centra Chodov je přinášet široké veřejnosti módu, která podporuje tuzemskou tradici řemesla a talentované mladé návrháře. Dalším cílem je vyrábět dostupnou módu, která svou výrobou eliminuje dopad na životní prostředí a používá recyklované materiály.
Ilustrační foto:
By «Slava Zaitsev» Moscow Fashion House (Provided via email by) [GFDL (http://www.gnu.org/copyleft/fdl.html) or CC-BY-SA-3.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/)], via Wikimedia Commons