Tento třiadvacetiletý polský DJ a producent si pozornost mnoha zavedených jmen světové scény, médií, hudebních vydavatelství, evropských klubů a promotérů získal během pouhých dvou let hraní. Jeho nápaditá a bezchybná produkce, která se pohybuje na hranici techna a house s prvky garage a acidu, se rychle rozšířila po Soundcloudu, který dnes umělci používají jako základní platformu pro prezentaci svého zvuku světové veřejnosti.
Hudbu vydáváš od roku 2013. Pamatuješ si, jak si napsal první track a jaký software nebo nástroje jsi použil?
Použil jsem a stále používám FL studio. První EP bylo ve stylu garage house pro All Over It label. Úplně na začátku jsem se k produkci dostal pres kamaráda z ulice. Ten mi představil FL Studio program a vysvětlil mi základy hudební produkce.
Cítíš se pod tlakem, když děláš na nějakém projektu?
Pod tlakem se necítím. Vždy se snažím vyprodukovat zvuk, který je originální, žádná kopie, to je na hudební produkci to nejtěžší, alespoň pro mě.
Preferuješ vydávat muziku na klasických formátech, jako je CD nebo vinyl, nebo digitálně? A zaleží na tom podle tebe vůbec?
Jsem rád, když se release vydá na všech dostupných nosičích: vinyl, CD a digital. Muzika se tak dostane k více lidem. EP’s, která jsem vydal na Kasekool nebo Roit vyšly nejdříve v limitované edici na vinylech, a pak digitálně. Osobně chovám velký respekt k djs, kteří dokážou zahrát set jenom za použití desek. Možná to taky někdy dotáhnu tak daleko (smích).
http://www.youtube.com/watch?v=5a7qjy1xSH4
Mění se arzenál tvého studia podle typu hudby, kterou zrovna produkuješ, nebo stále používáš stejné nástroje a techniky?
Jak už jsem zmiňoval, používám jenom FL Studio programy a vst. Nejvíce času trávím nad samplováním a to tracky různých stylů jungle / breakbeat / hip hop, 80. – 90. léta. Když sampluješ starší desku, třeba z těch 80., tak pak musíš hodně zapracovat na zvukové stránce samplu, plus sample vhodně vmíchat do dalších částí tracku.
Co vůbec předcházelo produkci samotné? Poslouchal jsi house a techno ještě před tím, než jsi začal s produkcí?
Poslouchal jsem všelijakou elektronickou muziku od raného dětství. Můj starší bratr poslouchal house a garage z devadesátých let plus speed garage. Bral jsem si od něj v podstatě všechno, co poslouchal. Samozřejmě v té době by mě vůbec nenapadlo, že budu sám produkovat muziku. Můj kamarád Lukasz ze sousedství mi vysvětlil program FL Studio. Byl to pro mě velice krásný, čistý start. Mohl jsem jít rovnou na věc (smích). FL je velice jednoduchý program, ale jak jsem zjistil a stále se v tom utvrzuji, méně opravdu znamená vice. Důležité je využít nabízené nástroje na 100% a hlavně s nimi umět správně pracovat, pak už je opravdu jedno, jestli děláš v Abletonu, Logicu, nebo jiném DAW. Moje raná produkce byla zaměřena hodně na house garage ale před rokem jsem začal dělat více techno tracků s house a garage prvky.
Dá se říci o nějakém tracku, že byl mezníkem ve tvé kariéře? Na jaké tracky jsi nejvíce pyšný?
Hodně tracků je pro mě speciálních, někdy je i sám poslouchám po tom, co byly vydány. Nevím, jestli je to normální, když už jsem je slyšel stokrát (smích). Jsem velice hrdý na poslední EP, které vyšlo na Say What Records. To je vydavatelství Ramona Tapia. To bych řekl, že může být mezníkem v mé kariéře. Ne snad proto, že bych najednou měl vice příležitostí hrát, ale spíš v lehké změně stylu, který se zase o něco přiblížil od house k technu. Tracky jsou také o trošku rychlejší a energičtější, ale stále tam je ten Jacob B old school zvuk.
https://www.youtube.com/watch?v=V8PiIWV0ylc
Jaké bys posluchačům a kolegům djs doporučil?
Rozhodně bych posluchačům doporučil následující produkci, která byla rovněž hrána a chartována velkými jmény jako třeba Adam Beyer, Dj Hell, Slam, Stacey Pullen, Betoko, Detlef, Psycatron, Daniel Bortz, Chris Fortier, Denite, Saytek , Agent!, Hannah Wants nebo Amine Edge.
DETROIT CELLAR” EP (Say what Records)
THE BRESLAU CUT’S” (Kase Kool Berlin) EP
NOT FROM DETRIOT” EP (Roit Records)
MUSHROOMING” EP (Republic Artists Records)
https://www.youtube.com/watch?v=nEPYbvQaUto
Je nějaké místo, klub nebo festival, kde bys rád hrál? Na jakém labelu bys rád vydával?
Určitě bych rád hrál v Německu. Rád bych vydal příští EP na SCI+TEC.
Co tě čeká v nejbližších týdnech a měsících?
Budu hrát v klubech v Anglii, Irsku, Francii a České republice. Moc se na hraní těším, zvláště na Prahu, už sem u vás téměř jako doma (smích). 3 tracky vyjdou na Republic Artists Records zhruba za měsíc. Jeden z trackuů, který se jmenuje “Sruba,” se hrál v několika UK radiích, dokonce na BBC Radio 1.
Co se teď děje momentálně na polské scéně? Doporučil bys čtenářům nějaké festivaly a kluby?
Doporučil bych Audioriver nebo Wooden festival, pak Bau Bar ve Wroclawi nebo Luzztro ve Varšavě. Bohužel míst, která jsou zaměřena
istě na muziku, kterou mám rád, nebo hraju a produkuju, v Polsku moc není.
Dostáváš hodně bookingů ve Francii, Anglii, Belgii, Irsku a Holandsku, ale žádné hraní v Polsku. Čím si to vysvětluješ?
Lokální scéna a kluby bookují djs, s kterými spolupracuji už leta. Velké festivaly bookují velké zahraniční hvězdy a již vyzkoušená domácí jména. U nás vše závisí na osobních kontaktech s majiteli klubů a promotérů. Bylo mi nedávno 23 let, kontakty nemám, budu si muset počkat. Je to opravdu groteskní, ale v podstatě logické. Promotéři ze zahraničí si mě našli přes Soundcloud, bookujou mě na základě toho, co slyší, tedy produkce. Polské promotérské skupiny fungují trošku jinak. Opravdu si přeju hrát více v rodné zemi.
V sobotu 5. září vystoupíš jako jeden z hlavních hostu v pražském třípatrovém klubu Chapeau Rouge na akci Republic Artists UK. Co máš pro připraveno?
Určitě otestuju nové tracky, které jsou momentálně ve fázi dokončení. Určitě zahraju pro lidi a momentální atmosféru v klubu. Když hraju, je pro mě důležitá zpětná vazba a reakce lidí. Těším se!