DJ a producent Philip T.B.C. povede v pořadí druhý podzimní workshop v Converse Zkušebně. Na scéně se pohybuje od roku 1998 a za svou kariéru spolupracoval se zvučnými jmény světové i lokální hudební scény jako je BTK (Brazil), Chris Su (Hungary), Forbidden Society (Czech Rep.), Elsa Esmeralda (London Elektricity/UK), Jon Kennedy (UK), Pat Fulgoni (KavaKava/UK). Kromě toho si ho Liam Howlett z legendárních The Prodigy pozval jako předskokana na slovenský festival Pohoda a několik jeho skladeb zahrálo i britské rádio BBC Radio 1.
Chystá se další workshop pro milovníky hudby, o čem bude ten, který ve čtvrtek povedete vy?
Bude o DJ-ingu a produkování hudby na počítači, zaměříme se ale zejména na produkování v Abletonu a věnovat se budeme i sampleru Maschine. Jaro Cossiga předvede beatbox, nahrávání do Abletonu a představí PUSH. Budeme se bavit jak v teoretické rovině, tak samozřejmě ukážeme praktické ukázky, jak se co dělá. Naším hlavním cílem je, aby si lidé odnesli konkrétní poznatky a ne kupu “blábolů”.
V čem může účast na workshopu pomoci začínajícím nebo pokročilým hudebníkům, producentům?
Doufám, že se tam dozví něco nového a přínosného. Představíme si třeba knihovnu Converse Sample Library, která nabízí hudbu volně ke stažení. Osobně doufám, že workshop bude hodně interaktivní. Určitě nechci, abychom my lektoři jen přednášeli a všichni ostatní poslušně mlčeli a poslouchali. Chtěl bych dosáhnout pravého opaku – takže dopředu říkám - lidi budou mít možnost se během workshopu dotazovat na věci, které je zajímají a které jim představíme nebo vysvětlíme.
Rád bych, aby probíhala co největší interakce s posluchači. Zatím pokaždé jsem si ze svých workshopů odnesl nové informace i já - někdy od ostatních lektorů, někdy od studentů a o to podle mě hlavně jde, učit se nové věci.
- Co vaše začátky? Bylo to v době, kdy jste začínal, složitější?
Tak na tuhle otázku bych asi mohl bez problémů odpovědět třiceti stránkovou esejí. Když to ale stručně shrnu, každá doba má své výhody a nevýhody. Nás sice bylo míň DJs a producentů, takže jsme měli menší konkurenci, na druhou stranu dnes máte v podstatě neomezené možnosti, ale taky to může dělat úplně každý, takže konkurence je obrovská a prosadí se jen ti nejlepší. A nebo ti, co si to koupí. A nic s tím neuděláte.
- Přizval jste si hosta, můžete nám ho představit?
Přizval jsem si Jaro Cossigu. Nebojím se říci, že jde o legendu mezi beatboxery. Je jedním z prvních, kdo se začal beatboxu věnovat a šířit ho dál.
- Co je Ableton push, jak se používá, v čem jde o ojedinělou techniku?
Tak odpověď na tuhle otázku přenechám právě Cossigovi, který na workshopu Push představí. Sám se na to těším.
Kam se podle vás ubírá elektronická hudba? Nevrací se pozornost publika zpět k živým kapelám a kytarové hudbě?
Odpovědět na tuhle otázku je podle mého v podstatě nemožné, protože co člověk to názor. Já si jen pamatuju, jak tu určitý lidi před pár lety tvrdili, že drumandbass je mrtvý a dneska máme v Čechách největší drumandbassový festival na světě, kam se s radostí sjíždí top DnB producenti z celého světa a chodí na něj cca 40 000 lidí. Elektronická hudba má tolik podob, že ani já to nestíhám vše sledovat. Stinná stránka věci je ta, že sice vychází kvanta hudby, ale velká většina je hodně průměrná nebo kopie něčeho, co už tu tisíckrát bylo, takže najít kvalitu a originál někdy trvá hodně dlouho. A ano část publika určitě ocení více živou kapelu než DJ-e či elektronického producenta, ale na druhou stranu většina kytarový hudby se dnes nahrává právě za pomocí softwarů, efektů a za pomoci elektronických producentů. Myslím, že to jde pěkně ruku v ruce.
Co byste doporučil začínajícím hudebníkům?
Nevzdávat se, nekopírovat, najít si svoji vlastní cestu, no a makat, makat a makat. Podle mě veškerá hudba je o tom, kolik času jí věnujete. A nejenom hudba, v podstatě jakákoliv činnost, ve který chcete něčeho dosáhnout. Někdo je víc talentovaný a stačí mu míň času, někdo má míň talentu, tak to musí dohánět pílí. Někdy sedíte ve studiu hodiny a hodiny a na konci dne radši všechno smažete, protože to zní hrozně, někdy máte hotový track za hodinu a ani pořádně nevíte, kde se vzal. Přiletí múza a najednou ani nestíháte zaznamenávat nápady, který z vás srší. To je ta lepší část.
Je možné se hudbou, potažmo DJingem, v ČR uživit?
Určitě to možný je, ale jednoduchý to rozhodně není. Živit se přece můžete čímkoliv. Záleží na vás, co jste schopni pro to podstoupit, obětovat a kam až jste ochotni zajít. Znám lidi kteří radši nejedli, hlavně aby si mohli koupit nový mixpult do studia a mít lepší zvuk. Všechno je jen o vašich rozhodnutích a odhodlání. Jste tohle ochotný podstoupit???
conversecz.com
#rubbertracks
http://conversemusic.tumblr.com
www.conversesamplelibrary.com
O projektu Converse Zkušebna
Converse ve spolupráci s bandzone.cz a Music City připravili projekt sdílené, plně vybavené zkušebny v pražských Nuslích. Je otevřena každý den. Booking pro veřejnost je možný v rezervačním formuláři na bandzone.cz, kde si může zájemce vybrat jakýkoliv volný dvouhodinový termín a to v cenách od 150 do 250 korun za hodinu zkoušení. Také je možné zkušebnu zarezervovat v rámci Converse Free Hours každý den mezi 12:00 a 16:00 a střihnout si zkoušku s kapelou úplně zdarma!
Zkušebna je nastavena vstřícně, aby v ní mohli cvičit jak úplní začátečníci, kteří si na své první nástroje teprve šetří, tak jsou tu k vidění i jména jako Lenny, Ben Cristovao, Anna K a mnoho dalších.
Vybavení Converse zkušebny: Kytarové aparáty: Lampová hlava Marshall DSL 100H + 4x12 Marshall 1960VB , Lampové kombo VOX AC15; Basové kombo: TC Electronic BG500; Bicí souprava: Pearl Vision VSX825FC + Sabian SBR Performance set; PA systém: dB Technologies Cromo 15+ - aktivní reproduktory 2x500W + SUB 05 D + odposlechový monitor 1x500W + mix Soundcraft EFX8; Mikrofony (2 dynamické mikrofony se stojany): AKG D5 S, SHURE Beta 58A; Kytara: Schecter SGR C-1; Baskytara: Schecter SGR C-4
O Converse
Společnost Converse Inc. se sídlem v Massachusetts v USA je dceřinou společností firmy Nike Inc. Byla založena již v roce 1908. Značka Converse si od původní inspirace v basketballu až po dnešní trendy tenisky udržela spojení s mnoha subkulturami, zejména pak tou muzikantskou, kde se její boty staly doslova legendární. Značka má svém kontě mají světoznámé modely jako např. Chuck Taylor® All Star®, Jack Purcell® a One Star®.
Dnes Converse nabízí originální portfolio pánské, dámské i dětské obuvi, ale soustředí se i na prodej doplňků a oděvů. Produkty Converse mají zastoupení ve více než 160 zemích světa a také provozují skoro 70 vlastních prodejen v domovských Spojených Státech.
Více informací o Converse na www.conversecz.com.
Converse Rubber Tracks
Rodina mobilních studií po celém světě, které mohou využít začínající hudebníci různých žánrů. Pokud se přihlásí a jsou vybráni k nahrávání, nestojí je to ani korunu a zůstávají jim veškerá autorská práva.
http://www.converse-music.com/rubbertracks/, #rubbertracks.
Converse Sample Library
Dlouhodobě rostoucí sbírka audio samplů, které vznikly v rámci Converse Rubber Track studií. Použití samplů je zdarma a může je využít kdokoliv s přístupem na internet.
https://www.conversesamplelibrary.com/
FB událost workshopu:
https://www.facebook.com/events/1660282867565465/