Share |

Modely značky Black Mountain: Šaty z dílny pod Ještědem

foto Dyzajn Market

JÍT TVRDOHLAVĚ ZA SVÝM
 
Některé zákaznice mají sbírku i několika desítek Black Mountain modelů. Jejich návrhářka Lucie má na Dyzajn marketu již pevné místo. Přivítáme ji na Piazzetě i o prázdninách 6. a 7. srpna.
Za značkou Black Mountain stojí Lucie Erin Černohorská. Miluje práci s látkami, miluje barvy, miluje tvořit. V dílnách pod Ještědem vznikají ikonické balónové i kolové sukně, šaty, mikiny, bundičky i trička.

Jak ses k návrhářství a tvorbě vůbec dostala?
Od dětství jsem malovala a šila, takže vystudovat módní tvorbu pro mě byla samozřejmost. Ale protože mi všichni říkali, že textil nemá v České republice budoucnost, začala jsem po škole normálně pracovat. Po čase jsem najednou cítila, že potřebuji změnu, a protože mě žádná jiná práce nedokázala plně zaměstnat po kreativní stránce, zařídila si živnostenský list a začala pracovat sama na sebe. Značku Black Mountain jsem založila před 5 lety. Momentálně žiji a pracuji v Liberci, kde mám svoji dílnu a nový showroom. 
 
Jak velký je tvůj tým?
Aktuálně mám 6 zaměstnanců na hlavní pracovní poměr. Měli jsme hodně objednávek, zákaznice přibývaly, v zásobě jsme nic neměli a zakázky jsme nestíhali odbavovat. Proto bylo zcela logické, že budu potřebovat do svého týmu další schopné lidi. Teď je nás na to šest a stále nestíháme...
 
Co bylo pro tebe nejtěžší?
Ze začátku pro mě bylo nejtěžší právě rozhodnutí začít dělat to, co právě dělám a zjistit, že to opravdu jde. Bylo to všechno pro mě nové a šílené, ale skočila jsem do toho po hlavě. Ani jsem neměla žádný byznys plán, vše jsem dělala a rozhodovala na základě intuice.
 
Jaké jsou tvé současné plány?
Momentálně věnuji nejvíce času svému novému showroomu. Obchůdek je otevřený od začátku června, v centru Liberce na adrese Železná 249/12. Je malý, má pouhých 17,5 metrů čtverečních, ale tím je právě skvělým protikladem nákupních center, o což mi tak trochu šlo. V době, kdy všechny obchody jsou obrovské, jakoby se ztrácel osobní přístup, snaha být blíž k lidem, vybudovat si s nimi vztah a znát je. To se vám ve velkém nákupním centru nestane. Naopak v malém obchodě jsou vztahy se zákazníky mnohem vřelejší, lidi jsou si blíž a celé to dává větší smysl, protože pak můžete znát příběh těch věcí, co si kupujete, a to se v žádném řetězci nedozvíte.
 
Sleduješ svojí konkurenci?
Já osobně moc konkurenci nevnímám. Mám spoustu zákazníků, kteří chodí nakupovat i k jiným značkám. Každá zákaznice má své oblíbené tvůrce, kde nakupuje a jsem moc ráda, když patřím mezi ně.
 
Kdy jsi poprvé v začátcích značky přišla k osobnímu kontaktu se zákazníkem?
Poprvé jsem šla se svou kůží na trh na fler.cz. Tam byl úplně můj první kontakt se zákazníkem a odezvy byly velmi dobré. Poté následovaly markety, e-shop a nakonec vlastní kamenný obchod.

Jakým způsobem své modely navrhuješ? Je to vždy jen o tvém vkusu?
Při navrhování jsem docela tvrdohlavá, hlavně co se týká vzorů a barev. Samozřejmě respektuji i požadavky zákaznic, takže hodně věcí vzniklo i na základě konkrétních poptávek. Nejvíc dám ale na svou intuici.

Co pro tebe znamená Dyzajn market?
Upřímně řečeno, nevím, kde bych bez Dyzajn marketu byla. Velmi mi to pomohlo v rozvoji značky. Zákaznice se mě už neptají, zda na Dyzajn marketu budu, ale rovnou oznamují, že se za mnou na dalším zastaví. Mám vždy hezký pocit z každého Dyzajn marketu. Je tu skvělá atmosféra a vše funguje, a to je pro mě ideální kombinace. 
 
Jak relaxuješ?
Práce je pro mě relax a jsem i tak trochu workoholik. Velmi ráda čtu knížky a snažím se i hodně cestovat. Občas je potřeba od práce na chvíli odejít, aby se člověk mohl vrátit s novým elánem, nápady a se správnou dávkou nadhledu, protože když jste u toho všeho stále tak blízko, je nadhled to první, co ztrácíte.


jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.