V dubnu loňského roku spustily Národní galerie v Praze (NG) a Komerční banka společný projekt volného vstupu do stálých expozic pro děti, mládež do 18 let a studenty do 26 let. Při meziročním srovnání návštěvnosti během prvního čtvrtletí 2015 s placeným vstupem (13 972) a letošním prvním kvartálem s bezplatným vstupem (17 233), vzrostl zájem mladé generace téměř o čtvrtinu. Možnost bezplatného vstupného potrvá minimálně do konce letošního roku.
Návštěvnicky nejsilnějšími měsíci jsou březen, duben a říjen, kdy dochází ke kombinaci několika pozitivních faktorů – počasí, průběhu školního roku i přílivu zahraničních turistů. „Mladá generace je pro Národní galerii bezesporu jednou z priorit. Díky spolupráci s Komerční bankou plníme jeden z našich hlavních cílů, kterým je maximální možné zpřístupnění galerie veřejnosti. To podporujeme i skrze konkrétní akce – vernisáže, kde mladé publikum často tvoří většinu hostů, či atraktivní doprovodné programy, jako jsou setkání s umělci či filmové projekce,“ uvádí generální ředitel Národní galerie v Praze Jiří Fajt.
„Růst počtu mladých návštěvníků v Národní galerii je pro nás velmi potěšující zprávou. Daří se tak naplňovat náš hlavní cíl – přiblížit mladé generaci shromážděné umělecké poklady a aktivně ji podporovat v její vzdělanosti a kulturnosti. Věřím, že této možnosti využije i letos co nejvíce dětí a mladých lidí,“ poznamenal Albert Le Dirac’h, předseda představenstva a generální ředitel Komerční banky.
Na vrcholu žebříčku návštěvnosti Národní galerie se již tradičně drží Veletržní palác s expozicí Sbírky moderního a současného umění. Na druhém místě je letos zatím Klášter sv. Anežky České se středověkým uměním, který je populární především mezi zahraničními návštěvníky.
Národní galerie v Praze otevřela zcela zdarma svoje stálé expozice pro děti a mládež do
18 let a studenty do 26 let 2. dubna 2015. Nulové vstupné, které umožňuje právě spolupráce NG s Komerční bankou, platí pro české i zahraniční návštěvníky.