Share |

Máte nápad na uvědomělý byznys? Tihle lidi vám ho pomůžou odprezentovat.

foto: archiv urbanlux.cz

 

Letos vstoupila na český a slovenský trh americká značka TOMS. Za několik let své existence (světlo světa spatřily první boty s modrou vlaječkou na patě v roce 2006) se jí podařilo získat titul jedné z nejinspirativnějších sociálně odpovědných firem. Zakladatel značky Blake Mycoskie totiž přišel se šalamounským nápadem: založit módní značku, která bude pomocí prodejů zboží generovat konkrétní pomoc. Model nazval One for One a zaměřil se na obuv: za každý prodaný pár bot v zemích,  kde se boty kupují po desítkách párů ročně, se druhý pár předá dětem v zemích, kde je vlastní pár bot nedosažitelný luxus.

Pomocí tohoto mechanismu se mu během prvních šesti let podařilo prodat - a tedy i rozdat - 10 miliónů párů bot. Podařilo se mu taky inspirovat stovky firem, které teď do svého fungování zavádějí různé formy pomoci druhým. Na stránce toms.com vznikla sekce Marketplace, která sdružuje všechny uvědomělé módní značky. Tedy ty, které používají prodej věcí jako prostředek ke generování pomoci.

 

Model One for One se před dvěma lety rozšířil i na další artikly: Sluneční brýle (kdy TOMS za každé zakoupené brýle zařídí a zaplatí brýle na předpis, oftalmologické vyšetření nebo operaci očí), letos na jaře pak do portfolia přibyla káva. Za každé zakoupené balení kávy TOMS ve spolupráci s neziskovou organizací Water for People zajistí 140 litrů pitné vody. Detaily o fungování mechanismu One for One najdete na stránkách toms.com.

 

INSPIRUJTE SE ONE FOR ONE

 

TOMS jsou od konce března k dostání i v českých obchodech. 23. dubna budou oficiálně přivítány a představeny v obchodě Freshlabels v Panské ulici v Praze. Kromě představení celé jarní kolekce a konceptu One for One se v ten den také spustí soutěž, kterou Freshlabels uspořádal ve spolupráci s urbanlux.cz, distributorem TOMS pro ČR a SR, crowdfundingovým portálem hithit.cz a kulturním webem protišedi.cz.

 

O co jde? Máte v hlavě nápad na projekt nebo byznys model, který byste rádi zrealizovali? Od 23. dubna ho můžete přihlásit do soutěže iniciované TOMS a jejím konceptem One for One. Soutěž poběží 14 dní do 8. května a po jejím uplynutí se vybere ten nejlepší: projekty budou posuzovat Ondřej Kobza, kavárník a průkopník neziskových projektů zaměřených na veřejný prostor, Maya Volavá, podnikatelka a casting directorka s americkým pohledem na věc, a Tomáš Otradovec, reklamní guru, advertising senior a výherce několika ročníků reklamní ceny Louskáček.

 

Vítězný projekt vyhraje natočení promo videa a osobní koučink od týmu hithit.cz - tak, aby potom mohl být na crowdfundingovém portále co nejúspěšnější. Projekt taky zpromují Freshlabels a Urbanlux na svých Facebookových stránkách a mediální podporu zajistí protišedi.cz.

 

Soutěž poběží 14 dní a projekt můžete přihlásit tak, že ho krátce popíšete a necháte na hlavičkovém papíře přímo v obchodě Freshlabels, nebo ho pošlete na adresu soutez@freshlabels.cz.

 

Více info a a aktualizace najdete na facebookové stránce akce, nejaktuálnější informace budou taky vždycky zveřejněny na protišedi.cz.

 

 

 

 

 


jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.