MUSIC INFINITY 2013 uvádí
Showcase labelu mü-nest:
FLICA (MY) + HIOR CHRONIK (GR) live
Pátek 27. Září 2013
PALÁC AKROPOLIS, Kubelíkova 27, Praha 3
Malajský label mü-nest přiveze do Prahy zenovou elektro-akustickou hudbu.
Hosty podzimního pokračování Music Infinity budou malajský laptopový producent Flica a řecký ambientní hudebník Hior Chronik. Do Paláce Akropolis přijedou 27. září jako zástupci labelu mü-nest sídlícího v Kuala Lumpuru, který se vyprofiloval jako jedno z nejdůležitějších vydavatelství elektronické hudby v Asii.
Řecké písmeno mü (čteno <my>), které dalo jméno malajskému vydavatelství mü-nest, odkazuje k zenovému termínu prázdnoty, jejímu pochopení a následnému osvícení. V jejím „hnízdečku“ se soustředí pozoruhodné hudební projekty, které kreativně pracují s průnikem ambientu a elektronického popu. Vydavatelství se sídlem v Kuala Lumpuru vzniklo v roce 2006 s cílem vydávat elektronickou hudbu z jihovýchodní Asie a v počátku se label soustředil především na producenty z Japonska a jeho bohaté scény. V posledních letech se nicméně tým mü-nest rozrůstá i o zástupce z Malajsie či interprety z Evropy a nebo USA, kterým je blízká estetika éterických písňových kompozic. Příkladem je třeba kritikou ceněný počin projektu [Post-Foetus] kalifornského producenta Willa Wiesenfelda, který se v posledních letech prosadil i pod jménem Baths.
Na prvním představení mü-nest v Praze bude label reprezentovat jeden ze zástupců pro nás exotické malajské scény. Jednatřicetiletý Euseng Seto alias Flica se od poloviny nulté dekády specializuje na kutilskou laptopovou elektroniku a jeho písně plné intimity trochu zní jako kdyby je ani neměl nikdo další slyšet. Skladby z debutu Windvane and Window (2008) byly neuchopitelné jako dotek ranního vánku a na desce se podílel třeba japonský klavírista Akira Kosemura. Flica je velkým fanouškem japonské popkultury a zbožňuje spisovatele Haruki Murakamiho, ostatně jeho letošní EP se jmenuje podle jeho románu Dance Dance Dance. Novinka nabízí čitelnější instrumentální skladby, které zní jako kdyby se rytmická linka Boards of Canada potkala s atmosférickými kompozicemi Sigur Ros.
Devětatřicetiletý řecký hudebník Hior Chronik má blíže k minimalismu a moderní vážné hudbě než Flica. Jeho delikátně krásné skladby vesměs stojí na zvuku klavíru, k němuž se dle potřeby přidávají elektronické zvuky, smyčce a nebo třeba hrací skříňky. Chronik dlouho pracoval pro rozhlas a psal do novin, hudbě se začal naplno věnovat až po třicítce a debutoval teprve před třemi lety s I'm a Tree. Druhá deska Unspoken Words z roku 2011 odhaluje nejen jeho talent pro kouzelné melodie a křehkou atmosféru, ale i cit pro to najít vhodné spoluhráče. Mezi nimi jsou vokalistka Natalia „Tba“ Beridze či kytarista Takeshi Nishimoto (I'm Not A Gun) – známí z koncertů na Music Inifinty – nebo Roger Doering z Dictaphone. „Je to hudba pro noční cesty autem, která se stala nedílnou součástí mého života v temném zimním čase“ řekl o desce jiný hudebník pohybující se na pomezí ambientu a moderní klasiky, Hauschka. Svoji lásku k hudebním kolaboracím potvrzuje Hior Chronik i na albu Vanishing Mirros svého nového projektu Pill-oh, který tvoří s řeckou zpěvačkou Zinovia. Deska míchající moderní vážnou hudbu s ambientem vyšla na dalším agilním singapurském labelu Kitchen.
http://www.mu-nest.com