Hostem letošního ročníku MFF Karlovy Vary bude herečka a producentka Uma Thurmanová, držitelka Zlatého globu za film Duševní slepota, oscarové nominace za film Pulp Fiction: Historky z podsvětí a více než dvacítky prestižních ocenění z filmových přehlídek a festivalů. V rámci slavnostního zahájení převezme Cenu prezidenta MFF KV.
Již od počátku své mimořádně bohaté herecké kariéry měla Uma Thurmanová možnost spolupracovat s významnými filmovými režiséry. Jedním z prvních titulů její filmografie byly adaptace románu Nebezpečné známosti (Dangerous Liaison,1988) režiséra Stephena Frearse nebo fantaskní příběh Dobrodružství Barona Prášila (The Advenutres of Baron Munchausen, 1988) Terryho Gilliama. Osudovou rolí se však v polovině 90.let stala postava Mii Wallace v kultovním snímku Quentina Tarantina Pulp Fiction: Historky z podsvětí (Pulp Fiction,1994), za níž byla nominována Oscara, Zlatý globus a bezpočet dalších cen. Úspěšnou spolupráci si po necelých deseti letech zopakovali na neméně kultovním dvoudílném opusu Kill Bill (2003,2004), za roli Nevěsty získala dvě nominace na Zlatý globus.
Bohatá filmografie Umy Thurmanové zahrnuje pestrou žánrovou škálu filmů od nezávislých komorních snímků, jako například komedie Proč kočka není pes? (The Truth About Cats & Dogs 1996) až po blockbustery jako Batman a Robin (Batman and Robin, 1997) nebo Bídníci (Les Misérables, 1998). S režisérem Woody Allenem a kolegou Seanem Pennem natočila biografický příběh hudebníka Emmeta Raye Sladký ničema (Sweet and Lowdown,1999), za roli v televizním filmu režisérky Miry Nairové Duševní slepota (Hysterical Blindness, 2002) získala Zlatý globus. S hereckým partnerem z Pulp Fiction Johnem Travoltou se znovu setkala v gangsterce Buď v klidu (Be Cool, 2005), s kontroverzním režisérem Larsem von Trierem natočila studii sexuality Nymfomanka (Nymphomaniac, 2013-2014). V současné době točí s kolegy Robertem de Nirem a Christopherem Walkenem pod režijním vedením Tima Hilla rodinnou komedii The War with Grandpa.
Kromě herectví se věnuje také produkování filmů, letos působila jako předsedkyně poroty Un Certain Regard na MFF v Cannes.
KARLOVARSKÝ FESTIVAL ZAHÁJÍ SNÍMEK PĚKNĚ BLBĚ
Zahajovacím filmem letošního ročníku MFF KV bude netradiční romantická komedie Pěkně blbě (The Big Sick) režiséra Michaela Showaltera. Film bude následně uveden do české distribuce v rámci distribučního labelu KVIFF Distribution, který je společným projektem MFF Karlovy Vary, společnosti Aerofilms a České televize, jehož cílem je představovat domácímu publiku originální filmové počiny. Zahajovací film bude uveden nejen ve Velkém sále hotelu Thermal, ale ve stejném čase také na dvou dalších projekcích pro veřejnost.
V rámci slavnostního zakončení 52. MFF KV bude uvedena mysteriózní sci-fi režiséra Denise Villeneuva Příchozí (Arrival), v němž hlavní roli vytvořil Jeremy Renner, letošní host a laureát Ceny prezidenta MFF Karlovy Vary.
Pěkně blbě
Stejně jako mnoho jiných komiků, i Kumail se snaží opustit malé pódium zapadlého klubu a vystoupit před velkým publikem. Muže, který má v rukávu atraktivní angažmá, se však Kumailovi nedaří zaujmout, jeho nová show o pákistánském původu navíc sklouzává do nezábavného monologu. Šťastným Kumaila nečiní ani rodiče, kteří by syna raději viděli jako právníka po boku některé z pákistánských dívek, které synovi vytrvale dohazují. Vše se zamotá v momentě, kdy se Kumail seznámí s Emily, jež si ho získá svou osobitostí a smyslem pro humor. Dilema, jestli říct rodičům o přítelkyni, která základnímu kritériu nevyhovuje, tak Kumailovi pořádně zkomplikuje život. Manželé a spoluscenáristé snímku Emily V. Gordonová a Kumail Nanjiani do příběhu přenesli zkušenosti z reálného života, dokonalá souhra dvojice tak filmu dodává na autenticitě. Přidáme-li k tomu navíc lehkost a bezprostřednost, s jakou je snímek režírován, příjemná a upřímná komedie, jež nespadne do propasti klišé, je na světě.
Příchozí
Když se nad tuctem míst na Zemi objeví obrovská pouzdra neznámého původu, vydávají se je prozkoumat špičkové vědecké týmy. Fyzik Ian Donnelly (Jeremy Renner) a lingvistka Louise Banksová (Amy Adamsová), kteří vedou americkou skupinu, spojují své síly, aby ukázali, že návštěvníci z vesmíru jsou hrozbou pro lidstvo jen tehdy, nedokážeme-li s nimi komunikovat. Nejoriginálnější sci-fi posledních let napevno zařadila Denise Villeneuva mezi nejvíce sledované režiséry současnosti.
Hlavní porota
Anna Brüggemann
Německá herečka a scenáristka se narodila v Mnichově a vyrůstala v Jižní Africe a v různých částech Německa. Odmalička se chtěla stát herečkou, k první roli se dostala v patnácti letech. Hrála v řadě filmů, např. v Mitte Ende August Sebastiana Schippera, Kleinruppin Forever Carstena Fiebelera či v několika epizodách kultovního seriálu Místo činu. V roce 2006 začala s bratrem Dietrichem psát scénáře k jeho filmům, ve kterých zároveň ztvárnila jednu z rolí (Utíkej, jestli to dokážeš, 2010, Move, 2012). Scénář sourozenců k Dietrichovu filmu Křížová cesta byl na Berlinale 2014 oceněn Stříbrným medvědem. O rok později se Anna zaskvěla v Dietrichově filmu Heil, uvedeném v soutěži MFF KV. Momentálně píše svůj první román Split Up.
Sarah Flack
V New Yorku působící střihačka je držitelkou Ceny BAFTA za spolupráci na proslulém filmu Sofie Coppolové Ztraceno v překladu. Jejich spolupráce pokračovala filmy Marie Antoinetta, Odnikud někam, Bling Ring: Jako VIPky, A Very Murray Christmas a snímkem Oklamaný, který byl letos uveden v Cannes. Za spolupráci na střihu filmu z produkce HBO Cinema Verite získala Cenu Emmy a ocenění udělované spolkem American Cinema Editors. Její první pracovní setkání s filmem proběhlo v Praze při natáčení filmu Kafka. S jeho režisérem Stevenem Soderberghem spolupracovala posléze jako střihačka na filmech Schizopolis, Angličan a Hollywood, Hollywood. Vystudovala politické vědy a sémiotiku na Brownově univerzitě a od loňského roku je členkou americké filmové akademie.
Ciro Guerra
Kolumbijský režisér se narodil v Río de Oro. Jeho první dva filmy La sombra del caminante (2004) a Los viajes del viento (2009), obecně řazené k tomu nejlepšímu, co kdy bylo v jeho rodné zemi natočeno, objely více než 160 festivalů, včetně Cannes (Un Certain Regard), Toronta, San Sebastiánu, Rotterdamu, Locarna či Tribeky. Oba snímky vstoupily v řadě zemí do klasické distribuce a získaly přes 40 ocenění. Jeho třetí počin Objetí hada (MFF KV 2015) získal hlavní cenu CICAE v sekci Quinzaine des Réalisateurs v Cannes 2015 a stal se vůbec prvním kolumbijským filmem nominovaným na Oscara za nejlepší cizojazyčný film.
Michel Merkt
Uznávaný producent a držitel Zlatého glóbu, zaměřující se na mezinárodní snímky s výrazným autorským rukopisem, žije a působí v Monackém knížectví. Během své desetileté kariéry, v rámci níž spolupracoval na bezmála padesáti filmech autorů jako Paul Verhoeven (Elle), Maren Adeová (Toni Erdmann), Xavier Dolan (Je to jen konec světa), David Cronenberg (Mapy ke hvězdám) nebo Walter Hill (The Assignement), podruhé přijíždí na MFF Karlovy Vary, který v roce 2012 pozval jeden z jeho filmů (Nevěrci). Je držitelem monackého ocenění Medal of Cultural Merit a na letošním festivalu v Cannes získal od proslulého filmového periodika titul Variety Creative Producer of the Year.
Štefan Uhrík
Slovenský scenárista, producent, festivalový organizátor a novinář vystudoval scenáristiku a dramaturgii na pražské FAMU. V 80. a na začátku 90. let pracoval jako dramaturg ve Slovenské televizi a posléze ve Filmovém studiu Barrandov. Stál v čele Nadace Miloše Havla na podporu českého filmu a podpoře scenáristů se věnoval i jako člen nadace RWE Barrandov. Je autorem scénářů k řadě televizních filmů, je i scenáristou filmu Iba ďeň (1988). V roce 1992 založil v rámci MFF KV proslulou sekci Fórum nezávislých, kterou dramaturgicky spoluvytvářel do roku 2007. V letech 2007–2016 byl programovým ředitelem MFF Praha – Febiofest. V letech 1993–2011 natáčel televizní magazín Filmopolis.
Porota Na východ od Západu
Evrim Ersoy
Novinář, festivalový dramaturg a filmař se narodil v Istanbulu, většinu života však strávil v Londýně. Značný vliv na jeho rozhodnutí zabývat se filmem měla studia soudní psychiatrie. Zprvu se živil novinařinou, posléze se začal věnovat festivalové dramaturgii. Je uměleckým ředitelem největšího festivalu žánrových filmů v USA Fantastic Fest v texaském Austinu a zároveň dramaturgem přehlídek BeyondFest, MotelX, Boston Underground FF a dalších. Je autorem ceněných krátkých filmů (třeba Abdullah), momentálně připravuje svůj celovečerní debut.
Cosima Finkbeiner
Zástupkyně významné německé filmové sales společnosti Beta Cinema vystudovala komunikaci v Anglii, tamtéž se podílela na vedení artového kina a několik let pracovala na filmovém festivalu v Cambridge. Své vzdělání si rozšířila v Nizozemsku studiem mediální kultury. Krátce pracovala v German Films, organizaci zaměřené na propagaci německých filmů v zahraničí. Po návratu z devítiměsíční cesty po Jižní Americe nastoupila v roce 2012 do renomované sales společnosti Beta Cinema, prostřednictvím které spolupracovala na uvedení řady filmů na MFF KV. V Beta Cinema vede oddělení komunikace s festivaly a jinými akcemi, uvádějícími filmy mimo klasickou distribuci.
Rusudan Glurjidze
Gruzínská režisérka a scenáristka vystudovala francouzský jazyk a literaturu, poté absolvovala na Filmové a divadelní univerzitě Šoty Rustaveliho pod vedením Giorgiho Šengelaji obory filmové režie a scenáristiky. Pracovala v reklamě, je autorkou hudebních videoklipů, působila v Cinetech Film Production Company a byla asistentkou režie na Šengelajově komedii Midioda matarebeli (2005). Její celovečerní debut Dům těch druhých měl premiéru na loňském MFF KV, kde zvítězil v soutěži Na východ od Západu. Následně byl uveden na desítkách festivalů, získal řadu ocenění a reprezentoval Gruzii v klání o cenu americké akademie pro nejlepší neanglicky mluvený film.
Igor Soukmanov
Běloruský festivalový organizátor a filmový publicista absolvoval obor dějin filmu na Běloruské státní univerzitě a proslulé škole VGIK v Moskvě. V letech 1999–2004 připravoval pravidelné pořady o filmu v rádiu i v televizi v Minsku. Od roku 2010 působí jako programový ředitel Mezinárodního filmového festivalu v Minsku, kde je zodpovědný za hlavní program a připravuje retrospektivy a zvláštní pocty. Do jeho publicistické činnosti spadá i řada článků a recenzí pro ruský časopis Iskusstvo kino.
Karla Stojáková
Česká producentka absolvovala pražskou FAMU, obor produkce. V roce 2001 spoluzaložila filmovou produkční společnost Axman Production, v roce 2013 stála u zrodu společnosti Film Kolektiv. V roce 2006 byla součástí programu EFP „Producers on the Move“ na festivalu v Cannes, v témže roce se stala členkou evropského sdružení producentů ACE. V roce 2005 založila první festival asijských filmů v Praze Filmasia. Vedle řady dokumentů produkovala i hrané filmy Restart a Normal Julia Ševčíka nebo Všiváci Romana Kašparovského. Za ČR koprodukovala drama Kukuřičný ostrov, které zvítězilo na MFF Karlovy Vary 2014.
Porota dokumentárních filmů
Roberto Cueto
Španělský festivalový dramaturg, filmový pedagog a novinář je členem výběrové komise Mezinárodního filmového festivalu v San Sebastiánu. V madridském Matadero Cultural Centre působil jako dramaturg filmotéky zaměřené na dokumentární film. V pozici profesora přednáší audiovizuální komunikaci na Univerzitě Carlose III. v Madridu. Vyučoval na řadě španělských univerzit či na Madrid Film School (ECAM), spolupracoval s festivaly v Sitgesu a Gijónu a živil se jako novinář. Je redaktorem řady publikací a četnými články přispěl do mnoha sborníků o filmu.
Anne Fabini
Německá filmová střihačka spolupracovala na řadě filmů uvedených na festivalu Sundance, jako je např. Morris from America (2016, r. Chad Hartigan), Houston (2013, r. Bastian Günther, MFF Karlovy Vary 2013) nebo Návrat do Homsu (Return to Homs, r. Talal Derki), který byl vyhlášen nejlepším zahraničním dokumentem na Sundance 2014. Sklidila velké uznání za práci na filmu Markuse Imhoofa More Than Honey (2012). Na festivalu Visions du Réel v Nyonu v roce 2014 byl uveden nadžánrový hybrid California City Bastiana Günthera, její další střihačský počin. Vedle filmového střihu se věnuje i konzultacím scénářů coby dramaturgyně.
Pavla Janoušková Kubečková
Česká producentka vystudovala žurnalistiku na Univerzitě Karlově a filmovou produkci na FAMU. V roce 2009 spoluzaložila produkční společnost nutprodukce. Produkovala řadu dokumentárních filmů, jako např. Show! (Cena české filmové kritiky), Velká noc či Pevnost (oba měly premiéru na CPH:DOX) nebo FC Roma (soutěž dokumentů na MFF KV 2016). Produkčně spolupracovala na minisériích HBO Hořící keř Agnieszky Hollandové a Pustina, která si odbyla mezinárodní premiéru na festivalu v Torontu 2016. Spoluprodukovala zatím poslední film Agnieszky Hollandové Přes kosti mrtvých, oceněný Stříbrným medvědem na Berlinale 2017.
Nestatutární poroty:
Porota FIPRESCI
Kaan Karsan
Peter Kremski
Karin Svensson
Ekumenická porota
Ennio Terrasi Borghesan
Laura Lots
Petr Vacík
Porota FEDEORA
Eva af Geijerstam
Blagoja Kunovski
Kostas Terzis
Porota Europa Cinemas
Marijana Bosnjak
Kevin Coyne
Zachary Ioannides
Stein Sorensen
HOSTÉ
REŽISÉRKA TRUDIE STYLEROVÁ PŘEDSTAVÍ NA LETOŠNÍM ROČNÍKU KARLOVARSKÉHO FESTIVALU SNÍMEK OBLUDÁRIUM, UVÁDĚNÝ V SEKCI JINÝ POHLED
Trudie Stylerová je herečka, režisérka a producentka. Angažuje se také v ochraně životního prostředí společně s manželem Stingem získali více než 40 milionů dolarů pro nadaci na záchranu deštných pralesů Rainforest Foundation, kterou založili v roce 1989. Svou filmovou kariéru započala jako divadelní a televizní herečka, ale od počátku devadesátých let se těžiště její práce přesunulo směrem k produkci hraných filmů – například Podfu(c)k (2000) Guye Ritchieho nebo Moon (2009) režiséra Duncana Jonese. V roce 2011 společně s Celine Rattrayovou založila produkční společnost Maven Pictures, pod jejíž hlavičkou vznikl například snímek Pořád jsem to já (2014, r. Richard Glatzer, Wash Westmoreland) nebo hit loňského festivalu v Cannes American Honey (2016, r. Andrea Arnoldová). Její celovečerní režijní debut Obludárium byl vybrán do sekce Generation 14plus na 67. Berlinale.
ITALSKÁ HEREČKA JASMINE TRINCA DOPROVODÍ NA MFF KV UVEDENÍ FILMU FORTUNATA
Hostem letošního ročníku karlovarského festivalu bude Jasmine Trinca jedna z nejvýraznějších osobností mladé generace italského herectví, a to přesto, že není vystudovanou herečkou, ale kunsthistoričkou.
Již její herecký debut byl spojen s velkým úspěchem, ve filmu Synův pokoj (La Stanza del figlio), oceněném Zlatou palmou na MFF v Cannes, hrála dceru Nanniho Morettiho získala také ocenění jako talent roku. Následoval úspěch v minisérii La meglio gioventu, opětovná spolupráci s Nannim Morettim na biografickém snímku Kajman (Il caimano) o životě Silvia Berlusconiho. Diváci karlovarského festivalu ji mohli vidět v roce 2013 v režijním počinu herečky Valerie Golino Miele a ve filmu Georgia Dirittiho Jednou jít musíš (Uno giorno devi andare), stejně jako před dvěma lety ve snímku bratří Tavianiových Úžasný Boccaccio (Maraviglioso Boccaccio). Po boku Seana Penna a Javiera Bardema se zahrála v kriminálním thrilleru Gunman: Muž na odstřel (The Gunman).
Za roli svobodné matky z římského předměstí z melodramatu Fortunata režiséra Sergia Castellitta byla na letošním MFF v Cannes oceněna porotou sekce Un Certain Regard za nejlepší herecký výkon.
KANADSKÝ REŽISÉR DENIS CÔTÉ BUDE NA LETOŠNÍM MFF KV PŮSOBIT JAKO MENTOR SEKCE PRVNÍ PODÁNÍ, KTERÁ PŘEDSTAVUJE VÝRAZNÉ TVŮRČÍ TALENTY EVROPSKÝCH FILMOVÝCH ŠKOL
Denis Côté (1973, Perth-Andover, New Brunswick, Canada) je nezávislý režisér a producent žijící v Quebecu. Vystudoval film na Collège Ahuntsic v Montrealu, začínal krátkými snímky, které natáčí dodnes, a filmovou kritikou v rozhlase (1999–2005). Po své festivalově úspěšné prvotině Radisson (2005 – Zlatý leopard v Locarnu) natočil vedle několika reflexivních dokumentů (Carcasses, 2009; Bestiaire, 2012) ještě osm hraných filmů, za něž získal četné významné ceny, mj. Stříbrného leoparda v Locarnu za režii filmu Všechno, co hledá (Elle veut chaos, 2008) a Cenu Alfreda Bauera z Berlinale pro snímek Vic+Flo viděly medvěda (2013 – Horizonty na MFF KV 2013). Karlovarské publikum zná také jeho snímky Zůstává tvou radostí (2014) a Boris bez Béatrice (2016). Jeho díla jsou těžko zařaditelná, zajímají ho nevyrovnaní jedinci a jejich existenciální krize, při experimentování s formou mísí hraný film s dokumentem a videem.
REŽISÉR SERGEJ LOZNICA SE VRACÍ NA KARLOVARSKÝ FESTIVAL PRAVIDELNĚ, V LETOŠNÍM ROCE UVEDE SNÍMEK AUSTERLITZ ZAŘAZENÝ DO SEKCE JINÝ POHLED
Sergej Loznica (1964, Baranoviči, Běloruská SSR) je vystudovaný matematik, který se v 90. letech přeorientoval na film. Už svými prvními výtvarně stylizovanými dokumenty se vyhoupl mezi přední evropské režiséry. Jeho kontemplativní snímky, pravidelně uváděné na karlovarském festivalu, citlivě a přesně nahmatávají esenci ruské krajiny (Krajina, 2003) i (u)strnulosti (Zastávka, 2000) či archetypální rovinu pracovních úkonů (Továrna, 2004). Loznicovy dokumenty reflektují jak aktuální dění (Majdan, 2014), tak stěžejní momenty ruské historie (Blokáda, 2006; Události, 2015). V roce 2010 se režisér pustil i do hraného filmu. Jeho nejnovější snímek Krotká (Krotkaya, 2017) byl stejně jako oba předchozí tituly Moje štěstí (Ščastje mojo, 2010) a V mlze (V tumaně, 2012) uveden v hlavní soutěžní sekci canneského festivalu.
BRITSKÝ REŽISÉR MARK COUSINS, JEHOŽ FILMY PATŘÍ MEZI STÁLICE FESTIVALOVÉHO PROGRAMU, PŘEDSTAVÍ V SEKCI JINÝ POHLED FILM STOCKHOLM, MÁ LÁSKA
Mark Cousins (1965, Belfast) je severoirský filmař, spisovatel, kurátor, filmový kritik a cestovatel žijící ve Skotsku. Jeho debut První film (2009) získal Prix Italia. Cousins v celosvětovém měřítku proslul především projektem Příběh filmu: Odysea (2011), který byl uveden na řadě festivalů včetně MFF KV 2012. Je autorem filmových esejí i knih The Story of Film (2004), Imagining Reality: The Faber Book of Documentary (s Kevinem Macdonaldem, 2006) či Widescreen: Watching Real People Elsewhere (2008). S Tildou Swintonovou stojí v čele nadace 8 ½, zaměřující se na popularizaci světového filmu mezi dětmi. Na MFF KV byly uvedeny i další Cousinsovy filmy, Co je to za film o lásce (2012), Příběh dětí a filmu (2013), Možná život (spolurežírovaný s Maniou Akbariovou, 2013) a Já jsem Belfast (2015), který se zde účastnil soutěže dokumentárních filmů.
Karlovarský festival představí mistry filmových profesí
Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary letos poprvé uvede zcela nový program Artisans in Focus, který vznikl ve spolupráci s magazínem Variety a společnostmi Barrandov Studio a Czech Anglo Productions. Střední Evropa spolehlivě funguje jako prostor, kde se setkávají, propojují a vzájemně se inspirují vynikající tvůrčí osobnosti z různých oborů a profesí zapojených do výroby filmů. Festival chce proto tímto projektem přispět k dalšímu zviditelnění jejich talentu a představit je v regionu, ve kterém působí.
Zatímco slavní herci a režiséři světové kinematografie jsou zpravidla opěvováni a zváni na červený koberec, na mistry filmu za kamerou se pamatuje méně. Panelová diskuze nazvaná Artisans in Focus se zaměří právě na ty, kdo brilantní prací s obrazem či zvukem dotvářejí atmosféru filmů. Magazín Variety představí vybrané filmové profesionály v panelové debatě Artisans in Focus, kterou bude moderovat jeho šéfredaktor Peter Caranicas.
Během debaty uvede mezinárodně uznávané osobnosti, světově respektované mistry filmové kamery, produkce, kostýmů a střihu – a bude zkoumat, jak tito tvůrci spolupracují s režiséry, producenty a herci. Moderátor Peter Caranicas se kromě toho dotkne i tématu digitální revoluce a jejího dopadu na filmový průmysl. Artisans in Focus se koná v neděli 2. července v 14.30. A bude přístupný profesionálům i filmovým fanouškům z řad veřejnosti.
Debaty Artisans in Focus, která proběhne v rámci 52. ročníku Mezinárodního festivalu Karlovy Vary, se zúčastní:
Monika Williová
(nar. 29. května, 1968, Insbruk, Rakousko) je oceňovaná střihačka dokumentárních i hraných filmů. Je stálou spolupracovnicí režiséra Michaela Hanekeho a pravidelně spolupracovala s dokumentaristou Michaelem Glawoggerem. Je držitelkou řady významných ocenění. Získala nominaci na cenu César 2013 za nejlepší střih filmu Láska (Amour, rež. Michael Haneke), cenu za nejlepší rakouský film roku 2013 Die Lebenden (Mrtví a živí, rež. Barbara Albertová) a nejlepší rakouský film roku 2017 za Thank You for Bombing (Bomby s díky vítáme!, rež. Barbara Ederová). Dokumentární film Untitled (2017), který připravila a sestříhala z materiálu, natočený Michaelem Glawoggerem během putování po Balkánu, Itálii, severní a západní Africe, při němž bohužel zemřel, je jejím režijním debutem.
Wojciech Staroń
(nar. 9. prosince, 1973, Polsko) je uznávaný kameraman a režisér dokumentárních filmů. Studoval na Vysoké filmové škole v Łódźi. Jako kameraman se podílel na snímcích Náměstí Spasitele (2006, rež. Joanna Kos-Krauzeová, Krzysztof Krauze), Vodka Factory (2010, rež. Jerzy Śladkowski), El Premio (Cena, 2011; rež. Paula Markovitchová) a Refugiado (Uprchlík, 2014; rež. Diego Lerman), za který byl nominován na cenu Asociace argentinských filmových kritiků za nejlepší kameru. Jako režisér má na kontě oceňované dokumenty Syberyjska lekcja (Sibiřská lekce, 1998), El misionero (2001), Argentynska lekcja (Argentinská lekce, 2011) a Bracia (Bratři, 2015).
Annell Brodeurová
(nar. 6. srpna, 1987) je kostýmní výtvarnice a návrhářka. Studovala obor kostýmní návrhářství na University of North Texas v Dentonu. Podílela se na oceňovaných filmech režiséra Davida Loweryho, např. Ain't Them Bodies Saints (2013) nebo dobrodružný fantasy film Můj kamarád drak (2016), pracovala na romantickém filmu 6 Years (2015, rež. Hannah Fidellová). Její nejnovější spolupráce s režisérem Davidem Lowerym je film A Ghost Story (2017) v hlavní roli s Caseyem Affleckem, který bude letos uveden v Karlových Varech.
Ondřej Nekvasil
(nar. 15. července, 1966, Ostrava) je architekt a filmový výtvarník. Studoval scénografii na DAMU v Praze. Má na kontě řadu oceněných filmů, z nichž k nejznámějším patří Iluzionista (2006) režiséra Neila Brugera, nominovaný na Oscara, dále oceňovaný sci-fi snímek Ledová archa (2013, rež. Bong Joon Ho) s Tildou Swintonovou a Chrisem Evansem v hlavních rolích, nebo Underworld: Krvavé války (2016) v režii Anny Foersterové. Za výjimečné výtvarné řešení dvoudílné americké televizní minisérie Anne Frank: The Whole Story (Deník Anne Frankové, 2001) získal cenu Primetime Emmy.
HOSTY LETOŠNÍHO ROČNÍKU MFF KV BUDE ŘADA VÝZNAMÝCH ZAHRANIČNÍCH NOVINÁŘŮ
Filmový kritik a historik Leonard Maltin se více než padesát let věnuje filmové publicistice, své první recenze napsal již v patnácti letech. Patří k nejrespektovanějším filmovým kritikům současnosti. Legendární jsou jeho filmové encyklopedie Leonard Maltin's Movie Guide, které vyšly v několika aktualizovaných verzích a které jsou po desítky let nepostradatelnou pomůckou filmových odborníků i fanoušků. Leonard Maltin spolupracoval s řadou významných periodik jako The New York Times, The Los Angeles, Times, Esquire nebo Playboy, je autorem mnoha knih věnovaných filmové a televizní tvorbě, působil jako autor televizních pořadů, pedagog. Jeho význam a nezastupitelné místo ve filmovém žurnalismu stvrdilo i to, že jeho osobnost byla portrétována v animovaném seriálu Městečko South Park a zmiňuje ho také jedna z epizod kultovního seriálu Simpsonovi.
Velké světové filmové tituly také letos vyšlou početnou delegaci zástupců. Pro magazín Variety budou dění na karlovarském festivalu hodnotit Peter Caranicas, Jessica Kiang a Guy Lodge, pro The Hollywood Reporter píší z festivalu Scott Feinberg a Boyd van
Hoeij, pro The Wrap Ben Croll, za časopis Screen International bude například festival recenzovat Laurence Boyce, z Playlistu uvítáme Grega Ellwooda, za IndieWire Andrewa Lapina.
Do sekce Šest blízkých setkání, do níž každoročně významné osobnosti vybírají filmy, které je zásadně ovlivnily, v letošním roce přispěli právě přední filmoví kritici - Edna a Dan Fainaruovi, Boyd van Hoeij, Carmen Gray, Scott Feinberg, Barbara Hollender a Guy Lodge.
Exkluzívní předpremiéra filmu Oklamaný v Karlovarském kraji
Karlovarský kraj ve spolupráci s MFF KV připravil pro letošní ročník mimořádná představení festivalového filmu v kinech Karlovarského kraje - v Ostrově, Sokolově, Chodově, v Chebu a Mariánských Lázních.
V úterý 4.7. 2017 budou mít diváci v kinech v těchto městech možnost - bezprostředně po prvním uvedení ve Velkém sále hotelu Thermal - vidět nový film uznávané režisérky Sofie Coppolové Oklamaný s Nicole Kidmanovou v hlavní úloze.
Příběh Oklamaného nás zavádí do období americké občanské války. V uzavřeném společenství chovanek a vedoucích dívčího internátu kdesi ve Virginii roku 1864 se octne zraněný voják nepřátelské unijní armády. Soucit, s nímž ho ženy přijmou a ošetřují, začne v průběhu jeho uzdravování nahrazovat žárlivost a soupeření o jeho přízeň. V hlavních rolích po boku Kidmanové uvidíme Elle Fanningovou, Kirsten Dunstovou, Colina Farrella.
AEROPORT NA NOVÉM MÍSTĚ
Tradiční klub Aeroport bude v rámci letošního ročníku MFF KV na novém místě, v ulici Zahradní 23. Otevřeno bude denně od 20 hodin.
Online rezervace vstupenek
Online rezervace vstupenek na všechna veřejná festivalová představení začíná od 10:00 26. června 2017 do vyčerpání kapacity určené k rezervaci, nejpozději však do půlnoci 26. června. Kapacita vstupenek k rezervaci před festivalem je 10 % vstupenek z každého veřejného představení.
KVIFF GUIDE
Facebook jejich pořadu zaplavují děkovné vzkazy diváků z celého světa, s nimiž se dělí o tipy a doporučení, o kterých se v bedekrech nepíše a mezi našinci mlčí. Nebo mlží? Od 30. června se Janek a Honza, tvůrci pořadu Honest Guide, stanou na devět dní průvodci po karlovarském festivalu a poradí, jak si jeho 52. ročník naplno užít. Jasně, jde především o filmovou událost, ale i během ní se musí jíst, pít, tancovat, spát,… zkrátka žít. Ne nutně v tomto pořadí. KVIFF GUIDE uvede internetová televize Stream.cz v českém znění s anglickými titulky.
KVIFF
Karlovy Vary
30.6.-8.7.17