Stařičký hit Dancing Barefoot, který napsal pro Patti Smith, a hlavně novinky z připravované desky. Hlavně tohle si Ivan Král v pátek večer přivezl do Mělníka na poslední koncert krátkého českého turné. Se svou příležitostnou kapelou vedenou jako obvykle kytaristou Honzou Ponocným jím zpestřil zdejší babí léto, letos poněkud uplakané.
Na vinobraní přitom vystoupil trochu neplánovaně – na plakátech je ještě jako headliner úvodního večera tradičních slavností uveden Michal Prokop. Zřejmě ze zdravotních důvodů mu to však nevyšlo, a organizátorům budiž připsáno k dobru, a to budiž několikrát podtrženo, že ho bleskurychle nahradili jménem asi ještě zvučnějším.
Pro malé město to znamenalo aspoň letmý dotek velkého světa. Dokonce až tak velkého, že chudák moderátor večírku některá slavná jména velikánů, s nimiž český světoběžník kdysi spolupracoval, nedokázal v úvodní zdravici ani pořádně vyslovit.
Mělník je město s historií českého bigbítu dozajista provázané víc, než by se laikovi na první pohled zdálo. A nezapomněl na to ani starý mistr, který půl století strávil za oceánem. Připomněl, že tady hrál poprvé (a dosud naposled) ve svých muzikantských začátcích před 53 lety. A patřičně si svůj návrat užíval.
K písničkám ve svém více než hodinovém setu přibalil pár příběhů z cest i z nahrávání s českými muzikanty, když se zde v devadesátkách v roli producenta podepsal na vzniku několika důležitých desek. S mikrofonem si odešel lidi doslova osahat do kotle, od kterého ho oddělovala zdejší vodou naplněná kašna.
Ta se stala dějištěm závěru koncertu, jak už to při zdejších vinobraní bývá. Když do ní Ivan ladně mrštil ručníkem při nástupu na přídavek, vrhla se pro relikvii nejvěrnější fanynka. To byl signál pro další tanečníky, kterým nevadila ledová voda až do výše kolen a řádili v ní ostošest. Mrňouse nejmenší nevyjímaje. O budoucnost bigbítu na Mělníku se tedy jistě bát nemusíme.