Přínášíme exkluzivní rozhovor s Michaelou Seewald, budoucí publisherkou Vogue Česká republika a Slovensko.
Michaela Seewald, spoluzakladatelka a ředitelka společnosti V24 Media. Michaela Seewald bude mít na starosti strategický rozvoj časopisu Vogue Česká republika a Slovensko spolu s Fabricem Biundo, spoluzakladatelem a generálním ředitelem společnosti V24 Media. Michaela Seewald je doktorkou práv a spoluzakladatelkou pražské full-service právnické firmy SV Law. V rámci své praxe poskytovala poradenství významným světovým mediálním, módním a technologickým společnostem. Fabrice Biundo je prominentní osobou české mediální scény. Do časopisu přináší více než 25 let vydavatelské praxe. Má za sebou řadu projektů napříč širokým portfoliem módních a lifestylových titulů a zastával rovněž pozici mezinárodního projektového ředitele v rámci skupiny Burda Media Group.
Jak dlouho trvaly přípravy uvedení Vogue na trh?
Přípravy nám zabraly v zásadě dva roky. Zpočátku jsme pracovali na prezentaci, vizi a strategii. Poté následovala jednání o podmínkách pro udělení licence, schůzky v Londýně a Praze a představení týmu. Dnes jsme znovu na začátku a ta nejtěžší, ale zároveň nejkrásnější část práce je stále před námi – vytvořit první číslo Vogue Česká republika a Slovensko.
Dříve jste se věnovala spíše právu, proč nyní rozjíždíte tento projekt?
Během své právnické kariéry jsem se zaměřovala především na oblast práv duševního vlastnictví. Zároveň jsem vždy nadšeně sledovala svět módy a umění. Móda a umění jsou také dvě z hlavních oblastí, kde je duševní vlastnictví opravdu důležitým tématem a jak se prostřednictvím pracovních vztahů zvyšovaly i mé znalosti umělecké scény a módního průmyslu, nastala situace, kdy to vše mohu zkombinovat a s velkou vášní přinést do České republiky a na Slovensko časopis Vogue. Dle mého názoru se jedná o jeden z největších projektů, jaký se v našich zemích v oblasti módních médií kdy uskutečnil.
Jak jste se potkali s panem Biundem a jak vypadá vaše spolupráce?
Zpočátku jsme oba jednali s vydavatelstvím Condé Nast o českém a slovenském Vogue každý zvlášť. Seznámil nás až vydavatel, protože máme společnou vizi a strategii. Od té doby spolupracujeme na tom, abychom představy o Vogue Česká republika a Slovensko proměnili v realitu.
Myslím, že se docela dobře doplňujeme – já mohu přispět právním zaměřením a znalostmi trhu s módou a uměním a Fabrice svými obrovskými zkušenostmi s vydáváním módních titulů a detailní znalostí mediální scény.
Co od působení Vogue na českém trhu čekáte?
Vogue je největší světový módní časopis, takže si jsem jistá, že pozdvihneme úroveň nabídky módních titulů na novou a vyšší úroveň. Vogue bude podporovat vycházející talentované české a slovenské návrháře a umělce. Díky tomu také na trh přinese něco nového a unikátního – módní směr, který odráží bohaté kulturní dědictví obou zemí. Vogue je vrcholem stylu a stojí nad všemi ostatními časopisy, nikdo by nevěnoval pozornost příběhu „Ďábel nosí Pradu„, kdyby to bylo ve fiktivní verzi jakéhokoli jiného módního časopisu než Vogue.
Do jaké míry bude poskytovat prostor českým tvůrcům? Jaké procento materiálů bude přebírat?
Jak jsem již zmiňovala, mou i Fabricovou vizí pro Vogue Česká republika a Slovensko je vytvořit platformu, která odvypráví příběhy místních talentovaných návrhářů a umělců. To se samozřejmě odrazí i v obsahu časopisu, kde 85 procent redakčního obsahu bude zaměřeno na lokální témata. A já jsem touto příležitostí skutečně nadšena!
Hledáte autory, nebo máte redakci pohromadě? Na základě čeho jste vybrali šéfredaktorku?
Část redakce už máme, ale zároveň stále hledáme talentované lidi, kteří by náš tým doplnili i v rámci jiných oddělení. Očekáváme, že kompletní tým českého a slovenského Vogue bude mít kolem 40 lidí.
Navzdory neustálým spekulacím nemohu potvrdit jméno našeho šéfredaktora, ačkoliv logicky to musí být někdo s bohatými zkušenostmi a výbornou znalostí českého a slovenského módního trhu a umělecké scény.
Budete prý vycházet i na Slovensku?
Ano, od začátku byl jasný plán mít jeden časopis Vogue pro Českou republiku a Slovensko. Obě země mají mnoho společného a nemělo by smysl tyto dva trhy rozdělovat. Navíc jsem si jistá, že i pro naše čtenáře bude možnost sledovat novinky a trendy ze sousední země zdrojem inspirace.
Jak pojmete vaše webové služby, sociální média, případně aplikaci?
Když vezmeme v úvahu, kolik talentovaných lidí je v obou zemích a to, jak populární jsou digitální kanály, tak by byla velká škoda snažit se omezit živý a pulzující svět módy a umění pouze do tištěné podoby. Máme plány na vybudování digitální platformy, která čtenářům Vogue poskytne ještě bohatší zážitek, ale prozatím si to chceme nechat jako překvapení. Řekněme, že letošní srpen bude skutečně výjimečným.