V pražském Centru architektury a městského plánování CAMP byla v pátek již po osmé rozdělena prestižní ocenění EDIDA - ELLE Decoration International Design Awards. Redakce časopisu ELLE Decoration, který se věnuje designu a umění, ocenila desítku nejzajímavějších produktů, tvůrců a výrobců za uplynulý rok. Během večera, který moderovaly Ester Geislerová a Johana Švarcová ocenění převzali následující tvůrci a designová studia:
Časopis ELLE Decoration prošel na podzim loňského roku redesignem a tato změna se projevila i na podobě vítězné trofeje, kterou speciálně pro EDIDA navrhli art directoři sklárny BOMMA Jakub Pollág a Václav Mlynář ze studia deForm. Symbolicky tak byl završen přerod časopisu a začátek nové etapy.
Prestižní ocenění EDIDA uděluje 25 edic časopisu ELLE Decoration, a to ve dvou úrovních: národní a mezinárodní. Mezinárodní ceny udělí porota složená ze všech 25 šéfredaktorek a šéfredaktorů již po patnácté, a to během milánského design weeku Salone del Mobile v dubnu tohoto roku.
Časopis ELLE Decoration povede nově od 1. května letošního roku Petr Matějček, který v současné době působí na pozici šéfredaktora prestižního lifestylového magazínu Hospodářských novin Proč ne?!. Kromě ELLE Decoration povede Matějček také české edice předních lifestylových titulů ELLE a ELLE MAN. Petr Matějček působil v minulosti v řadě exkluzivních titulů, mezi které patří časopis EURO nebo online titul Česká pozice. V Německu působil v časopisech Stern a Euro am Sonntag a přispíval také do německé mutace časopisu Vanity Fair, který patří k absolutní špičce v módní a zpravodajské žurnalistice.
Spoluzaložil také jeden z nejvýraznějších módních blogů v Německu nazvaný Dandy Diary. Vystudoval Akademii módy a designu v Mnichově.
ELLE Decorations je čtvrtletníkem o interiérech, designu, architektuře a umění. Vedoucím vydání je Ivona Petružálková. Vychází jako sesterský titul módního měsíčníku ELLE. Za devět let své existence na českém trhu si časopis získal mnoho příznivců, což potvrzuje i pozitivní vývoj jeho prodejů a čtenosti. Časopis vychází čtyřikrát ročně v nákladu 15.000 kusů.
Burda Praha patří do skupiny Burda International, člena holdingu Hubert Burda Media. Burda International je aktivní ve 22 zemích, vydává přes 320 titulů a zaměstnává více než 2 800 lidí. BURDA Praha je jedním z největších vydavatelství v České republice, vydává 40 časopisů, provozuje širokou škálu online projektů a organizuje řadu úspěšných eventů. Auditovaný zásah je celkem 3,8 milionu čtenářů a uživatelů měsíčně1. Burda Praha získává pravidelně ocenění v soutěži „časopis roku“, za rok 2016 získalo vydavatelství ocenění hned ve čtyřech kategoriích, v kategorii Životní styl s časopisem Marianne, v kategorii Bydlení & zahrada s časopisem Marianne Bydlení, v kategorii Vaření jako životní styl s časopisem Apetit a v kategorii Obálka roku s červnovým číslem časopisu ELLE.