Zájem o tuzemské dovolené každým rokem stoupá. V loňském roce se rozhodly letní volno strávit v Česku dvě třetiny Čechů. Podle odhadů jejich počet letos ještě stoupne. Meziročně roste zájem o lázeňské pobyty. Na koupi dovolené je nyní nejvyšší čas.
Z průzkumu agentury STEM/MARK vyplynulo, že se v loňském roce na letní dovolenou chystalo 66 procent Čechů. Letos bude jejich počet obdobný. Roste ale zájem o dovolené v Česku. A stále větší počet Čechů tráví volno v lázních. „Zájem o tuzemskou dovolenou ve wellness a lázeňských hotelech bude letos až o 15 procent vyšší. Ideální doba pro koupi tuzemské dovolené ve wellness hotelu je v dubnu, v lázních potom začátkem června. Pokud ale mají zákazníci oblíbený konkrétní lázeňský hotel, s rezervací by neměli otálet. Kapacity se rychle plní,“ upozornil Richard Šipoš z portálu Spa.cz, který se specializuje na prodej lázeňských a relaxačních pobytů.
Podle Českého statistického úřadu navštívilo v roce 2017 lázeňská zařízení 855 405 hostů, z toho 456 865 Čechů. Nejvíce tuzemských hostů dorazilo do lázní během třetího čtvrtletí. Oblíbeným způsobem, jak trávit letní dovolenou, jsou i pobyty ve wellness hotelech, Češi sem během letních měsíců vyrážejí i s dětmi. „Během července a srpna vyrážejí lidé nejčastěji na wellness pobyty. Zhruba ze 40 procent jsou našimi klienty rodiny s dětmi, které vyrážejí v průměru na čtyřdenní dovolenou. Lázeňská města zaznamenávají nejvyšší nápor hostů během září a října, kdy se nezřídka jedná o týdenní až dvoutýdenní pobyty. Na ty už naši zákazníci vyrážejí zpravidla bez dětí,“ uvedl Richard Šipoš.
Češi navštěvují lázně a wellness hotely během celého roku, v letních měsících se však jejich požadavky liší. „V létě chtějí klienti zejména do míst, kde mají bohaté možnosti volnočasových aktivit. Oblíbené jsou termální lázně Velké Losiny s možností turistiky, lázně Jeseník s venkovním balneo parkem, Luhačovice s množstvím cyklotras nebo Třeboň. Zároveň se mění i jejich zájem o procedury. Obecně je nejmenší zájem o ,teplé procedury', jako horké kameny, rašelinové zábaly, saunu a páru. Naopak největší zájem je o masáže a koupele,“ popsal Richard Šipoš.
Během letních měsíců mají Češi i jiné požadavky na formu stravování. V nabídce mají ale tuzemské hotely stále mezery. „Zákazníkům se zamlouvá all inclusive stravování, ale nabídka tohoto typu je napříč wellness hotely zatím velice slabá. Vyhrává tak tradiční polopenze, a to i z důvodu výletů a volnočasových aktivit, kvůli kterým hosté tráví víc času mimo hotel,“ doplnil Richard Šipoš.