Share |

Death is cool

Některé symboly a zkratky ztrácejí v současné době na svém původním významu. A často dochází přímo k jejich znevážení. Výtvarníci Eugenio Percossi a Josef Čechota chtějí svými pracemi vyvolat polemiku. Zastavit naše uspěchané kroky a donutit nás přemýšlet o některých věcech a příbězích, které přestáváme vnímat v jejich původním poslání.
 
„Death is cool“
Originální kolekce kostýmů vznikla jako rekce na tvorbu Eugenia Percossi a jeho pohledu na smrt.
 
 
JOSEF ČECHOTA, kostýmní výtvarník a autor kolekce nahlíží na motiv smrti pohledem filmového tvůrce. "Smrt sama, nebo smrtelné zranění jsou ve filmu, na rozdíl od života, pouze iluzí. V príbězích na plátně není krev krví - je to jen barva a práce speciálních efektů."
 
V kolekci modelů pod názvem "...Is death cool?" se autor snaží dopátrat, zda jsou smrt a její symboly v našich životech skutečně tak "trendy"? V rámci celé kolekce odkazuje na symbol smrti v různých epochách lidstva - od středověku po budoucnost. Ironicky aplikuje motiv lebky dokonce na společenské oděvy a důrazně poukazuje na styl vnímání ztráty hodnoty lidského života ve světě počítačových simulací. To vše předvedeno v originální fashion show -  v tomto konkrétním případě „smrtícím“ nástrojem módního průmyslu. Modelky, modelové, posmrtné líčení, slavnostní účesy, iluzivní hudba, ponurá světla, tichý pohyb. Smrt.
 
Modelové a modelky v choreografii Martina Gogy.
Make up supervising by Jana Dopitová a  tým.
Hair design and hair products by PAUL MITCHEL supervized by Anetta Váňová- art director Paul Mitchell.
 
Fashion performance na vernisáži výstavy.

 

Termín a místo eventu – vernisáž a fashion show: 31. října 2015 (Halloween!), galerie  KARLÍN STUDIOS


jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.