Šéf vydavatelství Keysound Recordings Martin Clark vydal tento týden na portálu Pitchfork detailní studii drobící se britské dubstepové scény. A představil nástupce stylu, žánr “130 BPM”, aneb “vratký brostep a halfstep se sklopenýma očima”.
“Někdo tomu říká post-dubstep, někdo jenom bass music, nebo to označuje podle tempa – 130 bpm.”
Také zdůraznil, že jakkoliv se nový styl jmenuje, je každopádně “celkově mnohem lepší než dubstep (ledaže pokládáte LFO modulaci, uřvaný infantilní synťákový prvky, a naprosto předvídatelný obrovský dynamický změny v rozsahu za originální nápad)”.
Článek najdete v celém znění zde. Vřele doporučujeme, je ultra zasvěcený a poučný.
Portugalský producent Rui da Silva si psal s naším redaktorem Jonty Skrufffem o jeho vlastních dubstepových pokušeních. I když se na to podíval trochu z jiné strany.
“Poprvý se ke mě dubstep dostal přes Hyperdub v roce 2006. Nebo to bylo 2007? Všechno je to nějaký rozmlžený, po tolika letech poslouchání hudby,” svěřil se Rui.
“Jo, líbí se mi to, ale nijak zvlášť to nesleduju. A doufám, že to s dubstepem nedopadne jako s breakbeatem a drum'n'bassem, který se pro mě časem staly poníkama s jedním trikem,” dodal.
“A když už se bavíme o nových stylech… neměl by vaší pozornosti ujít witch-house a haunted-house (kdo sakra vymejšlí ty názvy?). Děje se tam něco moc zajímavýho na 65 bpm.”
Jonty Skrufff: http://listn.to/JontySkrufff