Share |

Brno rozjíždí kreativní vouchery

 
Ne všechny firmy doceňují přínos kreativních oborů pro svůj byznys. Brno a JIC (Jihomoravské inovační centrum) se to pokouší u regionálních firem měnit. Nachystali pro jihomoravské firmy JIC KREATIVNÍ VOUCHER, který na konkrétní spolupráci s kreativci přispěje až 100 tisíci korunami.
 
Jak to bude fungovat? Firmy si vyberou z připravené kreativní galerie zkušené profesionály a podají žádost o dotaci na společný projekt. Může se jednat o redesign produktu nebo třeba návrh nového vizuálního stylu společnosti. Vylosované spolupráce dostanou jednorázovou dotaci v hodnotě až 75 procent nákladů v maximální výši 100 tisíc korun. Magistrát města Brna na vouchery přispěl částkou 4 miliony korun. Zařadil se tak po bok měst jako je Manchester nebo Salzburg, kde tamní samospráva povzbuzuje propojení firem s umělci, marketéry nebo architekty formou kreativních kreditů.
Proč se do toho Brno a JIC (Jihomoravské inovační centrum) pouští? Za projektem stojí jejich zkušenosti vycházející ze spolupráce s regionálními technologickými společnostmi. „Mají často produkty a služby, kterými vynikají nejen v lokálním, ale i celosvětovém měřítku. Skvěle zvládají technologii, méně energie už ale věnují komunikaci svého portfolia směrem k zákazníkům,“ vysvětluje ředitel JIC Jiří Hudeček. Nápaditější zpracování materiálů nebo sdílnější internetové stránky přitom přinášejí nové zákazníky. Kreativní vouchery by měly pomoci prohloubit spolupráci společností orientovaných na technologie a pracovníků využívajících především pravou mozkovou hemisféru.
Zelená svítí pro kreativce se zkušenostmi a referencemi 
Jak to bude tentokrát fungovat? Firmy se sídlem v Jihomoravském kraji si budou moci vybrat ke spolupráci profesionály ze speciálně zřízené Kreativní galerie. Do ní se od 2. listopadu můžou hlásit zájemci z kreativních oborů, kteří působí v Jihomoravském kraji a mají minimálně pětiletou praxi. Zastoupená v ní bude grafika, design, marketing, ale i scénická umění nebo architektura. Kreativní profesionál, agentura nebo studio se zaregistruje na webu www.jic.cz/kreativni-voucher, vyplní o sobě informace a dodá tři realizace a pět zákaznických ohlasů. Údaje bude moci upravovat do 15. ledna, kdy se firmám otevře možnost vložit žádost o spolupráci. 
Před sepsáním žádosti čeká firmy absolvování workshopu, na kterém získají informace o správném zadávání kreativního projektu. Komu nakonec připadnou vouchery, vylosují zástupci města i JIC v dubnu 2016. 
Co Brňan, to kreativec? 
Poukázky volně navazují na projekt kreativní Brno. Jedná se o iniciativu, jejíž cílem je vybudovat místo, ve kterém by se mohli realizovat lidé působící v kreativních profesích. JIC tato odvětví v brněnském prostředí zmapoval. A to tak podrobně a odborně, jak se to do té doby na žádném jiném místě v rámci České republiky nedělalo. 
„Zjistili jsme, že v  kreativních živnostech a firmách pracuje zhruba dvacet tisíc lidí, celkový roční obrat tohoto odvětví činí dvacet čtyři miliard korun,“ uvádí Zdeňka Kujová, která měla v rámci Kreativního Brna na starosti přípravu studie proveditlenosti. „Každý dvacátý člověk v Brně tedy pracuje v kreativním odvětví,“ dodává. Podle počtu zaměstnanců a obratu jsou v Brně nejsilnějšími obory řemesla a reklama a architektura. Přihlásí-li se do plánované kreativní galerie, budou mít tedy firmy rozhodně z čeho vybírat.


jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.