KOMIKS w/ RECONDITE
3.3.2017 Hala 70, Kolbenova 42, Praha 9
Recondite Live (Dystopian, Berlin), Schwa, Fatty M, Lumiere, Medallion Man, Yan, Fred Czital, Fleika, Barbora.
Art Exhibition by: Stanko Sequens, Christophe Gilland
Visuals by Lunchmeat Studio
FB: https://www.facebook.com/events/244342632657911/
GOOUT: https://goout.net/cs/listky/komiks-recondite+fatty-m+dalsi/oaab/
Recondite: Já, architekt
Po tropickém výletu s Babou Stiltzem a Palms Traxem čeká Komiks ochlazení a studená fronta z Německa. Do Prahy 3. března zamíří Lorenz Brunner alias Recondite, aby ukázal, proč byla jeho vystoupení dvakrát po sobě vyhlášena prestižním webem Resident Advisor - Best Live Act of the Year.
Snad ani člověk, který by měl alergii na tmu, nenáviděl Berghain a kterému se při kopáku na každou dobu zvedá kufr, by nemohl opovrhovat Brunnerovým acidovým kutilstvím. Recondite se nechce zařadit do plejády brutálního techna, u kterého si nikdy nejste jisti, jestli se vám nad hlavu padá omítka, protože máte halucinace, nebo doopravdy. Jeho hudba možná nemá sílu pneumatického kladiva, které vás zadupe šest stop hluboko, ani techno ale není dvojrozměrné.
Víc než s betonovou džunglí jsou jeho desky spjaté s místem, v němž vyrostl a které definovalo jeho osobnost a později i přemýšlení o zvuku - s bavorským venkovem. ‚‚Rád zapomínám na svou fyzickou podstatu, nemyslím to nijak esotericky. Bylo by skvělý napojit svůj mozek přímo do počítače. Zajímá mě hlavně to, jak dostat do hudby sám sebe. Kdybych si chtěl hrát, pustím si nějakou videohru,” rozvíjí Recondite myšlenku, proč se cítí být víc designérem či architektem než muzikantem.
Brunnerova zvuková estetika, takřka do dokonalosti dotažená na albech Hinterland (Absurd Recordings, 2013), Placid (Acid Test, 2015) nebo nejznámějším On Acid (Innvervisions, 2014) stojí a padá na subtilních melodiích vytvářených operátorem (nástrojem kombinujícím analogové zvuky s frekvenční syntézou).
Od založení Brunnerova labelu Plangent Records, uplynulo už šest let a Recondite se postupně otřel o deep house, acid techno či dokonce hip hop. Jeho tracky ale vždy zůstaly nezaměnitelné. Rozdíl mezi Reconditem a dalšími velkými jmény německé scény totiž nespočívá jen v selekci setů, která skládá výhradně z vlastních tracků. Žádný producent by to nedotáhl tak daleko, kdyby neměl vytříbený cit pro detail a především schopnost distancovat se od tradičních narací a postupů a definovat svou hudbu jako svého druhu svébytný žánr.
Recondite netrvá na svém jen proto, aby si boostoval ego. Činí tak proto, že v ničem jiném nevidí smysl: ‚‚Melodie je něco, co skladbě vtiskne osobnost. Skrývá abstraktní emoce, často melancholického rázu. To ony dávají trackům jedinečnou atmosféru.”
https://youtu.be/j3BRZ55Jn8I
Ian Macháček