Recenze: Kaleo v Lucerně

Kaleo mají za sebou dvě desky a zejména ta druhá, nazvaná A/B, obsahuje dvě skladby, které slávu skupiny rozšířily z Islandu na kontinenty jak na západ, tak na východ. Singl No Good zazněl v seriálu (a na soundtracku) Vinyl, kde lze předpokládat, že na výběr muziky dohlížel samotný Mick Jagger z Rolling Stones, a píseň Way Down We Go se stala velkým rádiovým hitem. Díky tomu se koncert přesouval z Roxy do většího prostoru – do Velkého sálu Paláce Lucerny - a i ten se vyprodal.
Úspěch kapely není vůbec překvapující. V době uhlazeného rocku, tupého hiphopu, jednoduchého popu a nenápaditého EDM, Kaleo zní syrově, umí zahrát drsně rockově i jemně intimně a trošku nudí snad jen v bluesovějších polohách, kdy i středoevropskou Lucernu promění v nashvillský country bál. Staromilec musí mít při poslechu jejich hudby pocit, že se tu po delší době objevila kapela, která zní jak ze „starých „dobrých“ časů. Velkou devízou skupiny je osobitý hlas JJ Juliuse Sona, který má v sobě hrubost, jak když šmirgl papír vykonává svou práci. Kdo ví, jak vypadá frontman kapely, musí uznat, že ten mužný hlas vůbec nepasuje k jeho klukovské tváři a i to zpěváka činí hodně zajímavým. Dalším charakteristickým prvkem Sonova projevu jsou skřeky á la Prince.
Kromě písní z repertoáru skupiny zazněla v Praze coververze Bang Bang (My Baby Shot Me Down), kterou původně interpretovala Cher, ale mladšímu publiku bude známější verze Nancy Sinatry z Tarantinova filmu Kill Bill. Největší úspěch měly samozřejmě již zmíněné hity, ale aplaus po každé písni byl obrovský, někdy až neúměrný výkonu. Každopádně Kaleo se v našem hlavním městě museli cítit výtečně, a proto není třeba pochybovat, když Praze věnovali pár hezkých slov.
Samotný koncert Islanďanů netrval dlouho, možná ne ani hodinu a půl, ale zaznělo vše podstatné a v přeplněné Lucerně, kde bylo jako v sauně, to déle nešlo ani vydržet. Nebyl to gig roku, ale velice sympatický výkon kapely, která je na vzestupu a u které lze čekat, že její úspěch bude trvat a bude dokonce růst. Bylo by fajn je u nás zase slyšet třeba na některém z letních festivalů.

Kaleo
Praha, Lucerna, 21.11.17