Share |

Pushead - autor návrhu cen pro vítěze Tampa Pro 2012

foto: Skaterock.cz

Ve spolupráci se serverem Skaterock.cz  se představujeme autora, jenž navrhoval ceny letošního závodu Tampa Pro 2012. Jedná se o umělce, kterého zná spíše starší generace pod přezdívkou Pushead. Jeho rukopis je nezaměnitelný a během osmdesátých let a začátkem devadesátých se podílel na reklamách a designech značky Zorlac skateboards stejně jako také na grafice pro Thrasher magazín.

Umělec a skater Pushead, vlastním jménem Brian Shroeder, už na střední škole v Boise ve státě Idaho zkusil udělat dva designy na trička pro známé ze svého okolí. Ale až začátkem roku 1977 se na krátký čas přestěhoval do Mexického zálivu ve státě Alabama, kde si začal pohrávat s myšlenkou začít dělat designy na skateboardy.

Měl celkem štěstí, protože jeho bratranec tam měl velký obchod se dřevem a příslušenstvím. Díky tomu vlastnil všemožný elektrický nářadí, se kterým mohl zkusit samotnou výrobu desek. Nakoupil různé druhy dřeva a experimentoval, když se pokoušel napodobit, co možná nejlépe skate desky. Po vyřezání tvaru, začal proces skutečného kreslení designu na skateboard. Používal speciální barvy na dřevo, aby barvy byly co nejlépe vidět a design to umocnilo. Pak byla deska hotová a připravená pro ježdění. Několik takto vyrobených kousků bylo určeno pouze pro přátele a rodinu.

Koncem roku 1977 se opět vrátil do Boise a tím ztratil možnost dělat si skate desky. Zbývalo mu pouze koupit si takzvané blank desky. Na ty pak používal stejný postup kreslení designů jako na ty vyrobené. Tehdy byly všechny grafiky skateboardových firem založené pouze na takzvaných logo typech. Tím pádem začal zkoušet dělat jiné typy obrázků, kde by bylo i nějaké sdělení kromě loga.

V roce 1978 se Pushead přesunul do San Diega, kde byl i vyhlášený Del Mar Ranch. Tady poznal spoustu lidí a především skaterů. To mu otevřelo dveře, aby mohl nabídnout a ukázat své grafiky. Přesto bylo velmi těžké někoho zaujmout. Během té doby navštívil i legendární značku Dogtown, které nabídl spolupráci, protože Dogtown přeci jen dělal designy trochu jinak, než ostatní. Líbilo se mu, že designy měly víc než logo. Udělal několik prototypů, ale nikdy se nepoužily a vytouženou práci grafika nezískal.

Opět se vrátil do svého rodného města, kde si jeho kamarád otevřel svůj vlastní undergroundový skate shop. Tehdy hodně prodával desky Santa Cruz a v rámci obchodování s nimi se Pushead stále ptal na možnost případné spolupráce ohledně designů na skateboardy. Jednoho dne, někdy na sklonku roku 1980, mu zavolal s tím, že lidi ze Santa Cruz začali dělat nový skate magazín, který pojmenovali Thrasher. Požádal tedy Pusheada o vytvoření článku o Boise skate scéně. Konečně měl možnost všem ukázat své nadání, protože Thrasher se dělal ve větším formátě než dnes a vlastně neexistovala žádná počítačová grafika. Vše bylo o fotkách a ilustracích. Jeho článek byl přijat a tomu otevřelo spolupráci s Thrasher magazínem na další dlouhá léta. Jeho start kariéry v Thrasheru byl sice pomalý, ale postupně se stal pravidelným přispěvovatelem.

Někdy v roce 1983 mu zavolal tehdejší editor Thrasher magu Kevin Thatcher, že jeden chlapík jménem Jeff Newton mu chce nabídnout spolupráci v rámci jeho firmy Zorlac skateboards. Jediné, co tehdy Pushead o Zorlac znal, bylo, že pocházela z Texasu.

Jeff Newton mu zanedlouho zavolal osobně a chtěl po něm novou grafiku na pro model skatera Johna Gibsona. Pushead si Gibsona pamatoval z Del Mar jako velmi stydlivého maníka s pěkným stylem a byl z toho nadšený. Tehdy udělal svou první skate grafiku a nakonec u značky Zorlac zůstal řadu let, aby jí vytvořil její zcela charakteristický styl.

Pushead se za svou kariéru podílel i na image kapely Metallica a jeho trika, obaly desek, grafiky plakátů jsou dodnes tím nejlepším, co může charakterizovat tehdejší dobu. Jeho díla ovlivnila další generaci umělců, těmi nejznámějšími jsou například Dyer Baizley nebo Florian Bertmer.

Jeho poslední práce zahrnuje například design pro značku Zero skateboards - pro model Adrian Lopez, limitovanou edici bot pro Nike SB, kdy navrhl grafickou podobu bot, stylové vložky a krabici. Z nedávné doby můžeme zmínit i spolupráci se značkou Altamont, kdy pro ně navrhl tři trika pro kolekci Fall 2010.

Odkaz na galerii obalů desek pro různé kapely:
The Album Art of Pushead (Brian Schroeder)

Autor: Kac  
 
www.skaterock.cz


jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.