Share |

Novinky od Louis Vuitton pro sezonu jaro/léto 2015

foto: PR

Budova Fondation Louis Vuitton, nové mistrovské dílo Franka Gehryho (v jeho případě to může být velmi mírně řečeno), se blyštěla nad Bouloňským lesíkem v paprscích říjnového slunce. Co se týče místa konání přehlídky, Nicolas Ghesquière v tento den tak zabodoval, že si jeho kolegové návrháři mohou o takovém místě nechat jen zdát.
 
Ghesquièreje rád na špici. Jeho premiérová kolekce pro značku Louis Vuitton, kterou předvedl loni v březnu, byla jeho první po roční absenci na přehlídkovém mole. Předznamenala trend revivalu sedmdesátých let, který aktuálně zaplavuje přehlídková mola.
 
Dnešní přehlídka začala videoklipem tváří mladých lidí, jednohlasně deklamujících parafrázi textu z filmu Duna od Davida Lynche z roku 1984: "A beginning is a very delicate time…Day zero in the heart of the project, code‐named GEHRY014… A ship surrounded by a gigantic woodland, a ship made up of 3,600 glass panels and 15,000 tons o fsteel, a ship that serves as an incubator and ignite sour fellow creative minds…Oh, yes, I forgot to tell you, today, October 1, the LV house wants to explore the ability to travel to any part of the universe without moving. The journey starts here." („Začátek je velmi citlivá doba… Den ‚nula‘ v srdci projektu pod kódovým označením GEHRY014… Loď uprostřed gigantického pralesa, loď z 3600 skleněných panelů a 15000 tun oceli, loď, která slouží jako inkubátor a inspiruje naši kreativní mysl. Abych nezapomněl – dnes, 1. října, se Louis Vuitton bude cestovat bez pohybu kamkoliv ve vesmíru. Cesta právě začíná.“)
 
Takový úvod, a zejména pokud se k němu ještě přidá osvětlení jako z filmu Blízká setkání třetího druhu, jakoby dával tušit Ghesquièrův návrat k čistému konceptualismu. Ghesquière pro značku Balenciaga navrhl ‚kosmické‘ kolekce, například jaro/léto 2007, kterou charakterizovaly legíny s lesklým kovovým efektem. Ale i když svetr se zapínáním na zip a kalhoty s vysokým pasem a zkrácenou délkou nohavic mohly být s trochou představivosti uniformou stevardky aerolinek Virgin Galactic nebo nějakého podobného futuristického přepravce, celá kolekce nebyla jako z jiné galaxie.
 
Právě naopak: siluety byly záměrně velmi tradiční, například tmavomodrý blejzr a džíny ve zkrácené délce v kombinaci s blůzou se zapínáním až ke krku, vypasovaný zelený svetr zakasaný do černé sukně s vysokým rozparkem v předním i zadním středním švu, klasický tříčtvrteční kabát.
 
Kontinuita s minulou sezonou, prohlásil po přehlídceGhesquière. Stále je to kompletní šatník ženy, ze kterého lze tvořit instinktivní kombinace.“ Bezpochyby však jde o velmi speciální šatník. Na poslední kolekci se dá nahlížet jako na takovou architektonickou studii. Tato kolekce je již detailněji rozpracovaná – objevuje se kalhotový kostým z měkoučkého sametu, hustě oflórované minišaty se zapínáním vpředu na zip kombinované se silnými vzorovanými punčochami; nebo například šaty bez rukávů z materiálu se zábavným vzorem šminek, domácích spotřebičů nebo sportovních aut.
 
Nesmíme zapomínat ani na kůži, která se v kolekci objevila v proužcích na košilových šatech nebo v tenkých páscích spojujících kovové kroužky s takovým efektem, že to vypadalo, že minišaty se stojáčkem jsou z krajky.
 
Ghesquière vytvořil kolekci velmi nositelnou, ale to neznamená, že by byla o to méně umělecká. Vezměte si třeba podpatky na botách – barevné, plastické a důmyslně vytvarované do podoby kvítku LV Monogram.
 
READYTOWEAR.


jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.