Nike spolu s ateliérem designu na Vysoké škole umělecko-průmyslové v Praze představí v rámci Designbloku 2011 již druhý společný projekt – prezentaci nové kolekce Nike Sportswear - Nike Hyperfuse.
Studenti ateliéru designu VŠUP vytvořili v rámci svých klauzurních prací v letním semestru 2011 návrhy na představení nové kolekce Nike Sportswear – Nike Hyperfuse. Z těchto návrhů později porota, složená ze zástupců společnosti a školy, vybrala čtyři návrhy k realizaci. Jde o díla studentů Jakuba Pollága, Yvety Kroupové, Tomáše Vargy a Daniela Gonzálese. Pro Designblok byly nakonec vybrány práce Tomáše Vargy a Daniela Gonzáleze. Vzhledem k tomu, že si práce Vargy a Gonzálese byly svým vyzněním velmi příbuzné, dojde k jejich propojení a na letošním Designbloku tak uvidíme společnou instalaci obou studentů. „Samozřejmě nás těší, že svůj návrh můžeme realizovat a že nám Nike s tímto úkolem důvěřuje. Bezpochyby je to pro nás výborná zkušenost a možnost zpracovat projekt na úrovni, jakou značka představuje,” řekl Tomáš Varga. Sdružení Mutanta, jehož jsou oba studenti součástí, již loni v listopadu stálo za instalací k představení kolekce Nike Sportswear pro jaro 2011.
Samotný návrh instalace popsali jeho tvůrci následovně: Návrh prezentace Nike Hyperfuse vznikl víceméně ze stručné analýzy a snahy co nejsrozumitelněji poukázat na inovativní technologie, kterými značka Nike disponuje. Instalace přenáší dvě z nejrevolučnějších technologií do reality v podobě nadrozměrných skulptur, které pro tento účel prošly pouze materiálovou stylizací. Vizuální sterilitu, kterou návrh vyzařuje, se snažíme zachytit coby pocit skoro až vesmírného charakteru, kterému se samotné objekty a kolekce velmi blíží. Rozlehlost a fluidum výstavního prostoru se z toho důvodu snažíme ještě více podpořit bílou barvou v každém detailu. Jediným barevným akcentem jsou samotné výrobky Nike, které naopak září jasnými barvami.
Netradiční instalace bude slavnostně otevřena 3. října 2011 a veřejnost ji bude mít příležitost navštívit v rámci Designbloku od 4. do 9. října 2011 v objektu karlínské Futuramy. Superstudio Futurama je nově dokončená kancelářská budova architekta Vladimíra Krátkého a Erste Group u stanice metra Invalidovna, která bude ústředním bodem celého Designbloku a ve třech patrech nabídne především prezentaci nábytku a ukázky z tvorby mladých designérů i studií. Projekt na pomezí módy a umění představuje již druhý výsledek dlouhodobé spolupráce Nike s ateliérem designu VŠUP, která byla zahájena v roce 2010.
NOVÁ KOLEKCE NIKESPORTSWEAR PODZIM 2011 - HYPERFUSE
V roce 2010 představili designéři Nike novou technologii na výrobu basketbalových bot, Hyperfuse. Tato technologie se stala novou generací výroby nejen bot, ale i sportovního oblečení Nike. Stejně tak, jak tomu bylo dříve, je i nyní kladen důraz především na funkčnost a výkon. Pomocí technologie Hyperfuse vzniká odolný materiál tvořený ze tří vrstev. Jedna je zárukou stability, druhá prodyšnosti a třetí odolnosti. Výjimečnost technologie Hyperfuse tkví v tom, že materiály k sobě spojuje tavením. Vytvoření nové technologie představovalo výzvu a do těch se Nike vrhá po hlavě.
Novou technologii Hyperfuse najdete tuto sezonu i u produktů na volný čas –
v nové kolekci Nike Sportswear.
Při vytváření nového vzhledu sportovních bot se designéři inspirovali kultovními křivkami bot Air Force One, Air Max One, Dunk Hi a Air Max 90. Kolekce Nike Sportswear podzim 2011 je k dostání v různých barvách. Na výběr je od neonově zelené přes zářivě červenou až po svítivě modrou. Technologie Hyperfuse značně posunula hranice barev a možností povrchové úpravy bot. Elegantní zpracování a minimalistický vzhled Hyperfuse bude mít premiéru také v sekci oblečení. Nike představí novinku – bundu Windrunner. Díky této jedinečné zbrani se odhalení důvěrně známého stává novinkou.
Produkty z nové kolekce Nike Hyperfuse jsou k dostání v obchodě:
ikonik.
Ostrovní 25
110 00 Praha 1
www.ikonikstore.cz
Spolupráce společnosti Nike s ateliérem designu na VŠUP v Praze, vedeným doc. Michalem Froňkem a doc. Janem Němečkem za pomoci asistenta Mgr. A. Michala Maláška, bude pokračovat i v budoucnu. „Nike pro mě osobně představuje cestu kreativity, výzkumu a vývoje v dané oblasti. Cestu, která zaznamenala v uplynulých třiceti letech raketový nástup na celosvětový trh. Studentská instalace je dalším pokračováním naší spolupráce, kterou lze myslím označit za velmi přínosnou pro obě strany. A tak už se teď v našem ateliéru těšíme na další společné projekty. Dalším důležitým úkolem je také zapojení dalších ateliérů školy do tohoto procesu,“ uvedl Michal Froněk.
„Spolupráce s VŠUP si velmi vážíme pro skvělé nápady, jež nám přináší, ale také kvůli profesionalitě, se kterou jsme se prozatím setkávali. Nám spolupráce přináší možnost využít nápady mladých, talentovaných tvůrců a kreativně a zcela unikátně představovat nové produkty a inovace,“ řekl Michal Brabec, marketingový manažer Nike pro Českou republiku a Slovensko.
Adresa instalace:
Superstudio Futurama
Sokolovská 136, Praha 8
Profily studentů a jejich prací
Tomáš Varga
Narodil se v roce 1986 v Komárně. Po studiu propagačního výtvarnictví v Jihlavě studuje šestým rokem na VŠUP v Praze pod vedením Michala Froňka a Jana Němečka.
Daniel González
Narodil se v roce 1985 v Třinci. Po dokončení střední školy umělecko-průmyslové v Praze (Konstrukce a tvorba nábytku) nastoupil v roce 2005 na VŠUP v Praze, Ateliér Design výrobků III pod vedením Michala Froňka a Jana Němečka. V roce 2007 založil společně s Tomášem Vargou, Richardem Rozhoněm a Jaromírem Skácelem studio MÜTANTA, které se zabývá výstavnictvím, produktovým a grafickým designem a webdesignem.
Návrh prezentace Nike Hyperfuse vznikl ze stručné analýzy a snahy co nejsrozumitelněji poukázat na inovativní technologie, kterými značka Nike disponuje. Instalace přenáší dvě z nejrevolučnějších technologií do reality v podobě nadrozměrných skulptur, které pro tento účel prošly pouze materiálovou stylizací. Vizuální sterilitu, kterou návrh vyzařuje, se snažíme zachytit jakýsi pocit skoro až vesmírného charakteru, kterému se samotné objekty a kolekce velmi blíží. Rozlehlost a fluidum výstavního prostoru se z toho důvodu snažíme ještě více podpořit bílou barvou v každém detailu. Jediným barevným akcentem jsou samotné výrobky Nike, které naopak září jasnými barvami.
Yveta Kroupová
Narodila se v roce 1981 v Liberci. Studuje pátým rokem Design výrobků na pražské VŠUP pod vedením studia Olgoj Chorchoj. V roce 2008 založila s Michaelou Tomíškovou studio Rozbíjím se, které se převážně věnuje výrobě designových čokolád litých na míru a každým rokem představuje novou, volně pojatou kolekci čokolád na Designbloku. Kromě produktového designu se věnuje ilustracím a fotografii. Letos v létě vystavila soubor fotek na své první autorské výstavě Jako blecha na psovi v galerii 35m. Už přes rok úzce spolupracuje s Minty Concept Club a jako hlavní ilustrátor se podílí na dotváření tváře i vzniku nových projektů této netradičně pojaté galerie.
O návrhu pro Nike Yveta Kroupová říká: „Všechna práce, kterou dělám je vystavěna na nějakém příběhu, pomáhá mi dát projektu vlastní hranice, které vychází z mé fantazie.“ Proto i pro tento úkol bylo prvním bodem vyprávění, které Yveta chtěla zhmotnit do instalace malého světa ve formě mobilních skleněných vitrín umístěných v centru Prahy a na Designbloku. Příběhy jsou šité na míru konkrétnímu produktu, pracují s jeho tvarem, barevností, můžou, ale i nemusí vypíchnout jeho přednosti a technologie zpracování. „Šlo mi o to jednoduše vytvořit zábavnou výlohu, protože v Praze je to hodně nuda,“ dodává Yveta.
Jakub Pollág
Narodil se v roce 1989 v Bratislavě. Studoval design na Slovenské technické univerzitě v Bratislavě, fakulta architektury a v současné době pokračuje ve studiu na VŠUP v Praze.
Instalace má podpořit lehkost a konstrukci bot Nike, které jakoby ani nebyly z tohoto světa. Instalace vytváří přímo magický prostor, kde se věci vznášejí v bublinách, levitují zmražené v prostoru a my máme možnost tímto prostorem procházet a pozorovat je ze všech úhlů.