Share |

Místa, která ztrácejí směr

Novému filmu Radima Špačka a scénaristy Ondřeje Štindla by se možná nedalo až tak moc vytknout, kdyby...kdyby už před ním nenatočili Pouta.
Přestože jde o zcela jiný žánr, člověk má pořád nějak pocit, že by se snímek alespoň trochu mohl přiblížit jejich prvnímu filmu. V tom ale bohužel selhává. Skvělá kamera, citlivě vybrané lokace, podmanivá hudba, ani neotřelá trojice hlavních představitelů nevyváží fakt, že scénář ztrácí směr.
 
Film se první polovinu veze v poklidné vlně. Zdánlivě klidné dospívání dvou kamarádů v podání Vladimíra Polívky a Jana Ciny naruší až setkání s osudovou dívkou Johanou Matouškovou. Dva kluci zamilovaní do stejné holky, kteří čekají, kterému z nich dá jako první, tak by se zjednodušeně dala vyložit první část filmu. To by ale do děje nesměl zasáhnut Johanin otec, místní vlivný boháč – výtečný Jiří Štrébl. Děj pak sice nabere větší spád, nicméně divák stále tápe, o co ve filmu vlastně jde. A ani závěrečné vyústění patřící k nejsilnějším momentům, které bezstarostné mládí hlavních protagonistů navždy poznamená, scénář nezachraňuje.
 
Jestli bylo záměrem tvůrců natočit film o tom, jak těžké je či bylo dospívání na malém městě, natož tak na počátku 90. let, nevím, jestli toto sdělení divák přečte. Každopádně body za kameru, za Ústí, Please The Trees a sázku na mladé a neokoukané tváře. Johana Matoušková potvrzuje, že zaujme nejen na divadle, ale i před kamerou, citlivé a civilní herectví Vladimíra Polívky dává tušit herce, který dokáže zahrát velké emoce i bez okázalých gest a Jan Cina už v předešlých filmech potvrdil, že má talent, na který se nezapomíná. Ale běžte se podívat sami. Film má natolik rozporuplné reakce, že nejlepší bude, když si udělá názor každý sám.

 


jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.