Share |

Miro Sabo se zamýšlí nad udržitelností a českou tradicí

V kolekci inspirované historií se objevuje patchwork, košilovina nebo hedvábný dupion
foto: Miro Sabo (archiv)

Miro Sabo představil na podzimním MBPFW (Mercedes-Benz Prague Fashion Week) kolekci inspirovanou renesancí, v níž se zamýšlí nad potřebami moderní ženy a udržitelností svých kolekcí. Sabo při přípravě modelů použil vedle luxusních látek také zbytky materiálů ze svého ateliéru, které doplnil křišťály Preciosa.
 
Část kolekce tvoří oděvy namíchané někdy i z deseti různých typů látek, zbytek je z hedvábného dupionu, hedvábného sametu nebo oblíbené košiloviny a lnu. Tato myšlenka mi umožnila kombinovat zdánlivě nesourodé materiály, barvy a tvary což mě velmi baví a chtěl bych v tom nadále experimentovat. V kolekci je také vidět inspirace historií a italskou renesancí, která moji tvorbu do značné míry determinuje dlouhodobě,“ vysvětluje.
 
Luxusní látky a tradiční český křišťál propojil Sabo mimo jiné i technikou patchworku z odstřižků ze svého ateliéru a kombinací různých odstínů a tvarů skla v rámci jednoho modelu.
 
Při tvorbě kolekcí vzniká velké množství odpadu. Jsou to například větší nebo menší odstřižky látek. Využil jsem tedy to, co by jinak skončilo bez užitku, a propojil to s novými materiály, které jsem spojil do sofistikovaných tvarů. Ty se neobejdou bez kvality řemeslného zpracování a ruční práce. V reakci na to, že se delší dobu věnuji zejména zakázkové tvorbě, jsem se snažil zúročit zkušenosti získané při každodenním kontaktu se zákaznicemi a jejich potřebami,“ popisuje Miro Sabo.
 
Přehlídku Mira Saba v rámci MBPFW podpořila společnost Preciosa Components, jejíž křišťál Miro na svých modelech využívá. „Zdobení oděvu sklem je tady od počátku lidstva, já historii miluji a rozhodl jsem se na toto téma zaměřit, “ doplňuje Sabo.
 
Dělá nám radost, že můžeme podporovat mladé talenty české módy. Miro Sabo navíc se svým přístupem k udržitelné módě a obdivem k precizní ruční výrobě a kvalitě vyznává velmi podobnou filozofii jako Preciosa,“ říká Karel Páral, ředitel rozvoje obchodu a marketingu společnosti Preciosa Components.


jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.